E
Iva
Dobry den. Cetla sem si v poradne a narazila sem na vetu: Pokud například bere injekčně, existuje riziko nákazy žloutenkou, HIV a to i tehdy, když používá sterilní jehly. Jak je mozne nakazit se HIV nebo zloutenkou ze sterilni jehly? A pak jeste jeden dotaz. Jednou sem narazila na tablety, byli hrozne divny. Byla to takova lehka pohoda, ale jinak ucinek prakticky zadny az na to, ze mi zacali brnet takovy divny veci jako cast kuze na nohou a tak. Jako kdyz si prelezite ruku. Mela sem z toho strach, ze by to mohlo byt jeste horsi. Mate predstavu, co v tom mohlo byt? Byli to modry korunky A jeste jedna vec. Kde se delaj testy na E? Na http://www.lf3.cuni.cz/drogy/database nic moc neni, tak sem se chtela zeptat jestli to porad funguje, kde se delaj ty testy a jestli si tam muzu prijit neco otestovat. Neptejte se proc :-) Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak, k tomu prvnímu. Pokud budete mít všechno sterilní, včetně toho co si aplikujete, tak je nákaza dosti málo pravděpodobná. Nakazit se můžete i v nemocnici, a to se tam na čistotu a sterilitu nástrojů dosti dbá. Teď mám na mysli všechny infekce, nákaza HIV nebo VH je v nemocnici skoro vyloučená. Ty tablety, to by mohl být ketamin. Je to anestetikum, kůže pak je taková znecitlivělá, jakoby plechová, když je dose vyšší. Pokud vím, tak testy na EXT jsou problém. Asi kdybyste se spojila s III. LF UK praha a donesla tam tabletu, tak by ji třeba otestovali ale nejsem si jistý, jak dlouho by to trvalo a jsem si jistý, že vám z ní nic nezbyde. Víc fakt nevím.