LSD a amfetaminy
Dobrý den. 15.2.06 odpovídala Bára Orlíková na dotaz Pervitin a sex, kde citovala: ""Psychostimulancia Do této skupiny patří nejrůznější deriváty amfetaminů ( pervitin, extáze) a částečně i tripy, přestože u nich kromě amfetaminů působí i různě koncentrovaná příměs halucinogenního LSD." Zaujala mě poslední věta, která na mě dýchá dojmem, že tripy obsahují amfetaminy + různě koncentrovaná příměs halucinogenního LSD. Pokud je to myšleno takto, přijde mi, že se text vztahuje k dřívějšímu užívání LSD, které se užívalo v kapslích, kde mohl být třeba amfetamin obsažen v účinných množstvích. Myslím si však, že momentálně se spíše LSD užívá ve formě právě "tripů", napuštěných papírků a krystalů. Ani v jednom z těchto dvou případů se podle mého nevyskytuje amfetamin v účinném množství. Byl bych moc rád, kdyby jste mi to osvětlili. Jelikož LSD občas užívám, rád bych věděl, zda se na trh nedostali nějaké nové nebezpečnější formy LSD s příměsí amfetaminů. Díky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Máte pravdu, že v "tripech" typu papírku nebo mikrotripu se nejspíš amfetaminy nebudou vyskytovat ve výrazněji účinném množství a že by se tento údaj spíše vztahoval na LSD v kapslích. Nutno říct, že se do některých tripů opravdu stimulanty přidávají, zvýrazňují efekt halucinogenu. No, pravdou je, že bych větu kolegy MUDr. Pavla Kubů upravila spíš takto: "Do této skupiny patří nejrůznější deriváty amfetaminů (pervitin, extáze) a částečně i tripy, protože u nich kromě různě koncentrovaného množství halucinogenního LSD působí často i příměs amfetaminů."