případoá studie
studentka
Dobý den, jsem studentka Ostravské Univerzity oboru Rekreologie. Do předmětu Komunální rekreace jsme dostaly zadání případové studie : Město X vznik velký problém s nárustem přestupků - rušení nočního klid a to převážně v okolí nočních zábavních podniků - diskoték, v souvislost s tímto jevem se projevil v místním K - centru nárust uživatelů pervitynu a heroinu - intravenózně, výběr jehel stoupnul během posledního roku o 100%, největšími odběrateli je mládež a dospělí od 16 do 22 let. Mím úkolem je řešení tohoto problému. Vzhledem k tomu že jsem ostravačka, cílové město by měla být Ostrava. Můj dotaz na Vás je, kde bych mohla k tomuto tématu získat případné informace. Moc děkuji za případnou odpověď Pěkný den

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že zadání prací může být různé a že člověk nemusí vědět hned, kde získat zdroje - ale jednak 1) pokud je v nějakém městě problém s drogami, nelze ho "vyřešit" ve smyslu vymýtit, je možné jen pouze zmírnit tak, aby nebyl pro obyvatele města tak ohrožující 2) Myslím, že kauzalita by byla v tomto případě opačná - tedy nastal problém s drogami a v souvislosti s tím stoupl počet přestupků a trestné činnosti, nedokážu si představit, že by to mohlo být naopak. Navíc - to, že se vymění víc jehel nemusí nutně znamenat, že se zvýšil počet uživatelů drog - mohou být také jen o službách KC lépe informovaní a více je využívat 3) Myslím, že by si člověk, který studuje VŠ měl být schopen informační zdroje zajistit sám - vždy je přece možné konzultovat s vyučujícím, který práci zadává nebo pečlivěji prohledat internet - pak byste třeba našla stránky www.drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti ČR) a tam si najdete jejich publikace - k tomu to problému tam jistě něco bude. Navíc - proč například nezajít zkonzultovat své otázky přímo do ostravského K-centra?