solutan
Díky za odpověď, ty bolesti už nejsou tak hrozný jako byly včera. Dneska jsem si vůbec nedala a připadám si jako bych pomalu umírala. Já nechci přestat, někdy teda jo, ale většinou pak dospěji k názoru, že ne! Mám strach, že si to začnu píchat, jednou už sem to zkoušela a je to fakt nářez a nosem už to právě moc brát nechci, protože ten nájezd znám a hlavně pám už úplně zkurvenou přepážku.

Odpověděl: Bára Orlíková
Ony ty potíže byly zjevně způsobené tím stavem na dojezdu a tím, že jste to možná předtím trochu přehnala. Každopádně - kdyby se objevily ty křeče v břiše i jindy než v tomto stavu, tak bych přesto vyrazila k doktorovi. Může to být leccos, i poměrně závažného. Ohledně té injekční aplikace - je nejnebezpečnější způsob, jak brát drogy - pokud je můžete brát jakkoli jinak než injekčně, udělejte to. Myslím to vážně. Protože zdravotní problémy, které si tím můžete způsobit, mohou být až život ohrožující. Od nejrůznějších zánětů, abscesů (hnisavých ložisek, která se obvykle řeší chirurgicky) až po flegmonu, což je velmi závažná záležitost, při které také můžete přijít o končetinu. Pak nejrůznější kožní problémy, problémy se žílami, riziko nákazy nejrůznějšími infekcemi včetně hepatitidy B a C nebo HIV, otrava nečistotami z drogy, kterou si vpravujete přímo do krve. Taky je vyšší riziko předávkování včetně smrtelného. No, je to na Vašem rozhodnutí. V tomto kontextu se mi šňupání jeví bezpečnější - tedy když už musíte brát. Jestli přestanete nebo ne, je na Vás. Bylo by to lepší, ale není mým úkolem Vás tady přesvědčovat - to si musíte rozmyslet sama. Ohledně té skryté poznámky - myslím, že ty stavy, které teď máte, jsou zčásti součástí toho dojezdu a zčásti bych soudila na rozvíjející se závislost. Pokud to zastavíte teď, tak to bude ještě docela ok. Čím později začnete uvažovat o abstinenci, bude to jen těžší a budou se Vám na to nabalovat další problémy - zdravotní, sociální, právní... Pokud jde o to odolávání - nejlepší je na tu akci nejet. Pokud se už té nabídce drogy vystavíte přímo, tak neodoláte, to je téměř stoprocentní. No, kdyžtak ještě napište, jak to s Vámi vypadá a co máte v plánu. Zatím hodně štěstí a budťe na sebe opatrná.