Morfin
opiat
Dobry den, toto sice neni konkretne problem s drogama, jen me zajima vas nazor. Podle me jsou porusovany zakladni svobody cloveka a mnoho lidi, treba jako ja na to doplaci. Vzdyt jsem dospely, mam velke znalosti opiatu, znam veskera rizika a presto je mi odpirano pravo si zakoupit pro vlastni potrebu morfium. Vzdyt se to tyka jen a jen me a nikoho jineho, meho tela. Rad bych si ho zaplatil, ale je mi znemozneno dostat recept. Copak nekdo jiny ma pravo rozhodovat co je pro me dobre a co ne? miluju opiaty, jen ty me udelaji stastnym, ale nemuzu je sehnat v dostatecnem mnozstvi a kvalite a trpim. Nemam pravo si zvolit ze chci brat, za svoje penize a pak treba umrit??? A argumenty ze by pak stat musel za me platit leceni jsou zcela zcestne. Kdybych bral, bral bych porad a i kdybych se nekdy rozhodl lecit, prece bych davno mel zaplaceno z tech leku mnohonasobne vice nez naklady na lecbu opiatove zavislosti! To je asi lepsi aby clovek riskoval zdravi, kupoval za premrstene ceny na ulici nekolikaprocentni heroin naredeny ve vsemoznych svinstvech, umrel na predavkovani ci otravu, nebo ze zoufalosti ze nemuze nic sehnat si rovnou ustrelil hlavu! Vzdyt ony farmaceuticke spolecnosti by mi rady prodavaly treba MST, vsichni by byli spokojeni. Mimoto jsem presvedcen ze s pravidelnym prisunem cisteho morfia bych byl pro spolecnost mnohem vetsim prinosem nez ted trpici troska, co ma v hlave jen pocit krivdy a myslenky na sebevrazdu. Jen mi prosim reknete, jestli byste jako odbornik znaly problematiky souhlasil s tim, aby dospely clovek mel PRI ZNALOSTI VSECH RIZIK pravo zakoupit si pro vlastni potrebu opiatova analgetika? Pokud bude vase odpoved ne, napiste mi prosim jakym pravem rozhoduji jini o tom co budete delat s vlastnim telem, ktere latky si do nej vpravite. dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, žijete ve společnosti, kde je shora opravdu rozhodováno v mnoha ohledech o tom, co je pro člověka dobré. Přináší to sice jisté omezení osobních svobod, na druhou stranu to zároveň chrání před mnoha nebezpečími. To byste mohl například požadovat, aby nikdo nemluvil do toho, jak máme jezdit autem a kde. Asi by to nebyl dobrý nápad, že? Je sice fakt, že Vaše tělo je jenom Vaše, ale na druhou stranu žijete mezi lidmi a nějak se vůči nim chováte, nějak vystupujete. Když budeme hypoteticky předpokládat, že byste dostával za své peníze dobré opiáty, co když Vám najednou peníze dojdou? Budete závislý, dávky se Vám budou zvyšovat, výkonnost klesat, takže k tomu dřív nebo později pravděpodobně dojde. Pak máte být nechán na pospas všem problémům, které nastanou - absťáky apod.? A co když začnete krást, protože budete potřebovat na drogu? Jak zaručíte, že se jednoho dne nepředávkujete? A měli bysme Vás pak nechat na ulici? To se dostáváme trochu do prvotně pospolné společnosti, kde si žije každý na své triko, nezdá se Vám? A kdo by měl vyhodnocovat, jestli jste dostatečně poučen o rizcích, která mohou nastat? A i kdyby ano, kdo zaručí, že za dva roky na morfiu budete taky tak uvědomělý? A ještě by mě zajímalo, kde jste přišel na to, že za peníze, za které si budete kupovat opiáty jste si předplatil léčbu? copak když si budu kupovat denně cigarety nemusím už platit zdravotní pojištění a mám předplacenou léčbu rakoviny plic, protože jsem za ně utratila dost peněz?