alkohol
petula
dobry den, chtela bych se zeptat jestli je mozne, ze sem zavisla na alkoholu. Bez alkoholu si neumim zivot predstavit. Je mi 16. Piju tak jednou za 14 dni. Nekdy i častěji. Snažím se hlídat. Bud´ piju tak abych se opila aspoň do nálady nebo vůbec. Sama ale nikdy nepiju. Omezuju alkohol hlavně abych byla zdravá jako fyzicky. mám k alkoholismu sklony?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jestli máte k alkoholismu sklony je těžké takhle na dálku říct. Na to si můžete odpovědět jen Vy sama. Pokud si ale nedovedete představit život bez alkohlu, je na místě určitě nějaká obezřetnost. Možná by stálo za to se také zamyslet, co že vlastně tolik postrádáte, jestli je to alkohol nebo spíš věci s ním spojené - lidi, určité místo, určitý druh zábavy atd. Je pravda, že u nás je poměrně těžké jít do hospody a pít celý večer nealko, bez toho aby to někdo nekomentoval a člověk neměl pocit, že je divný. Určitě to ale jde ustát, záleží jen na Vaší pevné vůli. A vzhledem k tomu, že jste dost mladá, měla byste si organismus opravdu trochu šetřit a neupínat se při zábavě jen na alkohol, protože pak už Vás taky nemusí nic moc jiného bavit. Asi bych ale nepopsala to, jak teď pijete závislostí na alkoholu. Což neznamená, že se to nemůže změnit.