alkohol
p
Mám problém s alkoholem. Nemám na něj chuť, vpodstatě nepiju vůbec, ale stává se mi jednou za rok - za půl roku, že jsem na nějaké akci, kde neodhadnu množství, opiju se, mám třeba 2 hodiny okno. Pak je mi asi 2 dny špatně, mám ze svého chování měsíc deprese, nenávidím se za to a už to nechci zažít. Zároveň mám strach, že se to zase stane. Na večírky chodím s obavou. Můžete mi nějak poradit, je to pro mě strašná potupa, že se nedokážu ovládnout. Díky.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zdá se, že alkohol ne zrovna dobře snášíte, když je Vám po něm dva dny špatně. To, že máte třeba 2 hodiny okno mi nepřipadá až tak zvláštní, pokud najednou hodně vypijete po dlouhé odmlce. Věřím, že jsou to nepříjemné stavy a ta tzv. morální kocovina je asi jetš ěhorší než ta obyčejná. Je to ale asi pouze na Vaší vůli. Zkuste vysledovat, na jakých akcích se Vám stává, že pijete přes míru, jestli nemají něco společného, podle čeho byste je poznala a mohla se jim vyhnout. Také bych zkusila nějakou věrohodnou osobu, která by Vás mohla upozornit vždycky, když by měla pocit, že se Vám kontrola ztrácí. Taky zkuste pít pomalu, hodně ředit alkohol vodou (pokud pijete např. víno nebo tvrdý alkohol), tím se pak nestane, že budete najednou strašně opilá a nebudete to moct zastavit.