TH
Dobry den,chtěla bych se poradit ,jak pomoci příteli přestat aplikovat nitrožilně Subutex.vím že musí chtít sám zkoušel to,má problémy se zuby,které jsou prý ještě horší když nechává rozpustit subutex v puse,slyšela sem že to má špatný vliv na zuby,ale hlavně je to asi výmluva.Na heroinu byl několik let,prakticky od 15-ti let,nyní je mu 28 a druhým rokem je na substituční léčbě,postupně se mu daří snižovat dávky,nyní 4mg denně+rivotril max 2mgdenně,dochází k psychyatrovy a bojí se s ním poradit o svém problému,aby mu nepřestal předepisovat S.Jinak má práci,která ho baví a skvělou rodinu,která hodně pomohla,ale o injekční aplikaci vím jen já.myslim že je na tom teď moc dobře,ale brzdí ho to v tom zbavit se toho úpně.Děkuju za pomoc

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, pokud si aplikuje injekčně, je šance na vysazení nulová. Totéž platí u toho Rivotrilu. Alespoň takovou mám zkušenost. S injekční aplikací je to celkem snadné. Prostě mu někdo dá ráno 4mg subutexu do pusy a počká, až je vycucá. Ev. může 1x za dva dny vycucat celých 8. Subutex má relativně dlouhý poločas a pomalou kinetiku vazby na receptory, takže se může užívat klidně takhle. Přítel se asi chvíli bude cukat, ale zvyknout si je tak na 14 dní. U té obdenní aplikace je to složitější. Ale rozhodně mu žádný absťák nehrozí. To s těma zubama je blbost, resp. výmluva. Pokud chce přítel vysadit, doporučuju napřed ten rivotril, ev. nasadit nějaká antidepresiva, pokud je to nezbytné a pak teprve vysazovat subutex.