Pritomnost drog v krvi/moci
Eliska
Dobry den, dekuji za odpoved(viz 31104), ale rada bych jeste trochu upresnila svuj vcerejsi dotaz. Po jak dlouhe dobe je droga v moci jeste rozpoznatelna? Neni to nahodou jen kratce po poziti? A dle vasi odpovedi...po nalezu verifikovat? Kde? U praktickeho lekare z krve? Na toxikologii? Dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud se týče pervitinu, tak detekovatelnost v moči by měla být asi tak týden, spíše kratší dobu. Nejlépe je test dělat z ranní moči a doporučuji jí nabrat dostatečné množství, tedy alespoň 100 ml, aby bylo možné z ní pak udělat tu toxikologii, tedy tím myslím tu verifikaci. Tam budete mít jistotu, jen když necháte udělat konfirmaci chromatograficky, nebo spektrometricky. Toxikolog vám pak bude schopen říci co přesně našli a co pravděpodobně nález způsobilo. Stojí to ale pár tisíc, prováděl bych to jen v tom pádě, že by testovaná osoba odmítla pozitivní nález. Jinak podle popisu bych i bez toxikologie soudil, že pervitin spíše užívá.