info o lecbe
Vazene damy a panove, Obracim se na Vas se zadosti o informaci. Hledam v CR lecebni zarizeni, ktere poskytuje lecbu pacientum zavislych na drogach.. Protoze se ale jedna o o nemeckeho privatniho pacienta (muz, 30 let), je nutne, aby lekarsky personal mluvil nemecky. Jestlize v CR existuje lecebne zarizeni ,ktere tuto moznost nabizi, prosim o kratkou zpravu. Predem dekuji. S pozdravem B.T.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nevíme v ČR o žádném zařízení, které by nabízelo takto nadstandardní služby a kde by lékařský personál mohl s pacientem komunikovat v němčině. Ve většině léčebných zařízení je také důležitá skupinová terapie, která předpokládá, že se pacient/klient zapojí. Bez této složky obvykle terapie nemá mnoho významu a nedá se očekávat, že pacienti budou komunikovat kvůli jednomu ze svých členů v němčině. Myslím, že by pro dotyčného byla adekvátnější léčba v některém z německých zařízení, nikoli českých. V ČR existují soukromé psychoterapeutické ordinace, kde je možné zajistit individuální psychoterapii v angličtině, ale nevím o žádném, alespoň v Praze, kde by bylo možné vést rozhovor v němčině. Mohu Vám poskytnout tento kontakt na německé Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti. Na jejich webu pravděpodobně najdete informace o léčebných zařízeních v Německu, popřípadě by Vám mohli telefonicky poradit. Jedná se spíše o středisko výzkumné, neposkytují péči a léčbu pro drogově závislé přímo. DBDD - Deutsche Referenzstelle für die Europäische Beobachtungsstelle für Drogen und Drogensucht (German Reference Point for the EMCDDA), http://www.dbdd.de/, Contact: Parzivalstraße 25, D-80804 München, Tel: +49 89 36 08 04 40, Fax: +49 89 36 08 04 49. Jen na závěr - myslím, že by bylo žádoucí, aby se dotyčný podílel na zajištění léčby a aby byl k léčbě motivovaný. Jinak není moc velká šance na úspěch, přes veškerou snahu jeho okolí. P. S. Identifikační údaje, které jste uvedl, nemůžeme zveřejňovat na webu ani na dotazy zaslané na tuto poradnu neodpovídáme e-mailem či písemně. Po zveřejnění dotazu s odpovědí tedy nejsou identifikační údaje vidět.