re:piko a srdce
LINDAA
děkuju ale moc ste mě nepotěšil... jestli si znova dám, tak se asi po... strachy. slyšela sem že po piku může nastat ta fibrilace komor, ale myslela sem že jenom u PŘEDÁVKOVÁNÍ?? a v tom případě je teda laická první pomoc houby platná?... třeba masáž srdce co se vyučuje na kursech první pomoci) a jediná šance je včasnej příjezd sanitky??

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, laická pomoc nebude obyčejně nic platná. Ono jedno z doporučení ohledně resuscitace, které se týká starších lidí, doporučuje napřed zavolat záchranku a pak teprve resuscitovat. Protože jste bez defibrilátoru platná jako sáňky v létě. A to i když jste doktor. Jinak k té fibrilaci může dojít i při normální intoxikaci a nejen při předávkování. Zvláště, když máte i normálně obtíže. Jako třeba pocity, že vám vynechává srdce. P.s. Omlouvám se, že jsem vás nepotěšil. Ale mě ve škole trénovali na to, aby moji pacienti přežili. K tomu, aby těšili pozůstalé, trénují kněze. :-)