codein
barry
Dobrý den, mám doma prášky-čistý codein-které mi kdysi předepsal můj doktor na chrapot Vím, že se používá jako náhražka za heroin. Způsobuje i požití více těchto prášků nějaké stavy a může z nich vzniknout závislost?

Odpověděl: Bára Orlíková
Kodein patří mezi opiáty. Lze ho použít jako substituční látku. Taky se používá jako lék při dráždivém kašli, doprovázející různá onemocnění (zánětu hrtanu, průdušnice, průdušek, při zápalu plic, plicní a krční tuberkulóze)dýchacího systému. Také se z léků obsahujících kodein vyrábí česká droga zvaná "braun", která se užívala u nás především v době, kdy ještě nebyl rozšířen trh s heroinem. V současnosti se stále ještě občas nelegálně vyrábí, ale v daleko menším měřítku. Nedokážu posoudit, jaké stavy by způsobilo několik tablet, protože neznám obsah účinné látky v tabletách, které máte k dispozici - pravděpodobně útlum, otupělost, ospalost. Opiáty mají obecně tlumivé účinky a v medicíně se používají především pro tlumení bolesti. Při dlouhodobém užívání vyšších dávek Codeinu (případně jiných léků obsahujících opiáty) může vzniknout závislost - podobná závislosti na heroinu. Takže není vhodné to příliš pokoušet. A navíc předpokládám, že pokud Vám lékař prášky napsal "kdysi", tak už jsou dávno prošlé :)