rodič
Klárka
Máme problém.Naše matka 55 let, postupně začala být závislá na Psychofarmakách. Předepisuje jí je obvodní lékař, psychiatr(trpí stavy úzkosti a strachu), a nebo od svých přátel, kteří jí je prodávají. Přes upozornění lékařům tento systém nadále pokračuje.Matka se dostává do takové situace, kdy ani neví co dělá.Kouří cigarety filtrem do pusy, nemůže pořádně mluvit, ani chodit. Jeden čas se začala i pomočovat, pak se vše zlepšilo, ale teď opět se střídají tyto stavy po dnech a týdnech, záleží, jak léky sežene. Teď byla v nemocnici se srdcem-pro nízký tep, podepsala však revers,naše upozornění lékařům, zapřela.Lékaři na to opět nic. Když léky nemá, je v pohodě, zlatá maminka. Na nic si nepamatuje.Co máme dělat?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bylo by dobré vystihnout okamžik, kdy bude co nejstřízlivější, nebo kdy ideálně nebude pod vlivem léků vůbec (což se asi často nepovede, že?). Pak si s ní zkuste otevřeně promluvit o tom, jak celou situaci vidíte, jak je pro ni nebezpečná závislost na lécích a jak to ubližuje i Vám. Je třeba, aby se dostala do péče rozumného psychiatra, aby si nenechala předepisovat léky od několika lékařů najednou a aby jí je rozhodně neprodávali známí. Jestli tohle můžete nějak ovlivnit, zkuste to. V péči psychiatra pak může léky pomalu vysnižovat a dostat medikaci, která jí zajistí lepší psychický stav, ale zároveň to, že bude při smyslech.