zavislost na heroinu
kubina
Dobry den, opravdu už si nevím rady jak by měl muj přitel přetat se závisloti na heroinu. Několikrát už sme se o to pokoušeli, ale vždy se k tomu vrátil. Ja sama to na něm nepoznám protože tuhle drogu vubec neznam. Začalo to asi před 6 lety občasně a pak si myslim že 4 roky nic. V te době jsme chodili jen občas na party kde jsme příležitostně měli extáze a pervitin. Jinak také již 8 let kouří marihuanu každý den. Před dvěma roky mi přiznal, že měl asi 2 měsíce problém z heroinem a že se za toho dostal. Asi před pul rokem se psychicky zhroutil a měl velké abstinenční příznaky.přijela záchranka a vše se prozradilo i před jeho rodinou. Zjistili jsme že bral asi 3 měsíce(podle něj) každý den za 2 tisíce.3 dny měl křeče atd. Zkoušeli jsme koupit papírky a že mu budeme každý den dávat. Vydržel to asi 3 dny. Od té doby už nas nikdy neposlechne a dělá uraženého že už si to nikdy neveme. ted po pul roce jsem mu přečetla zprávy v telefonu a zjistila jsem že opět fetuje. Mužete mi prosim poradit co mam dělat. Jestli se s nim mám už na pořád rozejít prostě do te doby než uplně přestane.Nebo jestli to říct znova jeho rodičum? do žádné poradny nikdy sam nepujde. Ve městě kterem bydli je heroin dostupny temeř každemu a polovina jeho kamaradu ktere jsem před 6 lety poznala skončili podobně i huře než on.Přede mnou dělá že se s nima už vubec nebaví. Ja bydlim daleko v v jinem městě kde mam i praci takže ho nemužu vubec hlidat a vidame se jen jednou za tyden. Vždy když jsem ho podezřívala nikdy nic nepřiznal.Myslim si že on je zrovna typ ktery by se z toho nikdy sam nedostal.Vubec nema pevnou vuli a to ve všem. Všichni kamaradi i rodiče se mu pokoušeli pomoc, ale opravdu už nikdo neví jak. Je mu 25 let, vysokou školu nedokončil a již rok pomáhá tátovi v práci. Děkuji za jakoukoliv radu

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle toho, co píšete, se zdá, že partner nemá moc zájem o to pustit se do nějakého abstinování. Konec konců - ono ho taky nic moc nenutí. Pokud na něj nezatlačíte vy, nebo někdo jiný, tak nemá důvod proč by měl něco měnit. No, jestli chcete nějaké doporučení - tak myslím, že když se rozhodnete od něj odejít s tím, ať si promyslí jestli chce vás a tedy jít na léčbu a pak prokazatelně abstinovat a nebo raději heroin. Víte já myslím, že ho nemůžete moc kontrolovat, rozhodnout se o tom, co chce, musí sám. Ale co můžete - můžete mu stanovit hranice.