pervitin
klara
dobry den moje kamaradka asi pul roku uziva pervitin ale ne v pravidelnym intervalu ale tak jednou do tydne.chtela bych se zeptat jak dlouho ji to zustane v krvi a po jak dlouhe dobe se muze vytvorit zavislost.Tvrdi mi ze to nepotrebuje,ze klidne muze prestat ale ze ju to bavi..obcas miva stavy kdy ma pocit ze ju nekdo sleduje apod.muzou se tyto stavy zhorsit?predem dekuji za odpoved..klara

Odpověděl: Jakub Minařík
No, v krvi pervitin zůstane tak odhadem týden, resp. do týdne se toxikologie negativizuje. Co se týče závislosti - tak než se vytvoří, tak je třeba alespoň několik měsíců. Obyčejně se postupně zvyšuje frekvence užívání, mění se způsob aplikace z šňupání na injekční a po 3/4 roce až 1,5 roce se stav dekompenzuje a problémy začnou být pro okolí nepřehlédnutelné. V té době se již obyčejně o závislost jedná. Ohledně té poslední části otázky - pokud přítelkyně má dojem, že jí někdo pronásleduje - tak to bývají začátky toxické psychozy a určitě to znamená, že užívání přestoupilo ze stadia experimentu či občasného užití do stadia škodlivého užívání. Protože pokud někdo má s užíváním již spojené obtíže a přesto nepřestane - tak se již jedná o škodlivé užívání a k závislosti je jen krůček.