Organizovana skupina
DoujahG
Podle ceho se urcuje nebo soudi organizovana skupina? Kolik musi byt pocet lidi spolupracujicich na stejne veci aby to bylo takto posuzovano? Je clenem organizovane skupiny kazdy, kdo se sebemensim zpusobem podilel na cinu, nebo jsou i vyjimky. Napr. clovek veze skupinu tri lidi pro drogu, ale je pouze ridic a nezna umysl tech tri co budou z drogou delat. Droga se pestuje, takze vi ze ji kupuji ale nevi co s ni budou delat dal.

Odpověděl: Bára Orlíková
Záleží vždy na kontextu a na tom, jak a za jakých podmínek proběhl určitý trestný čin, o který se jedná. Právo také řadu věcí posuzuje jinak, než by si člověk jako laik myslel. Jinak - obecně je organizovaná skupina počet tři a více, ale i ta organizovanost je nějak stanovena v komentáři trestního zákona, takže myslím, že se na Vámi uváděné příklady nevztahuje. Skupina musí být skutečně propojená a společně a vědomě na věci spolupracovat. Proč se na vlastně ptáte?