fotbal
Dobry den,zjistil sem ze moje partnerka uziva pervitin.Kdyz sem se ji zeptal jak casto,tak mi odpovedela ze sem tam.Ale ze ma vsechno pod konntrolou a ze neni zavisla.Ale mam strach ze by mohla zacat byt.Chtel sem se tedy zeptat jak casto se musi brat pervitin,aby clovek byl zavisly a za jak dlouho se stane zavislym,lesti ze jsi vezme pervitin treba nekdy na diskotece nebo nejake akci.Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Závislost na pervitinu se nějakou dobu rozjíždí, obyčejně to trvá několik měsíců - 1 rok celkem pravidelného braní, než dojde k nějakým vážnějším problémům. Na druhé straně - v situaci, kdy si toho někdo všimne už to obyčejně znamená, že nějaké problémy jsou. Ohledně prohlášení, že to mám pod kontrolou - na to bych tak moc nesázel - to říkají všichni. Víte, přiznat si, že to pod kontrolou nemám znamená přiznat si že je průšvih a měl bych s tím něco dělat. A to zase znamená přestat brát, nebo tak něco. A to vyvolává úzkost, protože to znamená nemít drogu. Tak je snažší sám sebe přesvědčovat, že problém není. Také má určitý význam, jak partnerka pervitin bere. Ne ani tak pro rozvoj závislosti, jako spíše pro rizika s braním spojená. Pokud například bere injekčně, existuje riziko nákazy žloutenkou, HIV a to i tehdy, když používá sterilní jehly. Měli byste se nechat pak oba vyšetřit.