psychiatrická poradna
sane
Dobrého dne, mám jedne takový problém, ačkoliv se mě přímo netýká. Na jednom veřejné diskuzním serveru kam pravidelně chodím se objevila jakási dívka, která od prvních počátků vykazovala známky - minimálně - podivného chování... svoje příspěvky vkládala bez vnímání kontextu a to třeba 5a více najednou... Ostatní pro to neměli moc pochopení a dávali jí to -často i dost nevybíravě- najevo, jenže ona evidentně nechápala.. bral jsem její kyks pouze jako přechodovou záležitost a snažil se jí nasměrovat pryč, což se mi zpočátku dařilo, jenže jsem se přepočítal a až po delším čase zjistil, že s ní "není žádná rozumná řeč" ..že se motá stále v kruhu, vymýšlí si a mě samotného manipuluje do role, po které jsem opravdu netoužil a která byla pouze konstruktem jejího myšlení. Byla schopná mi napsat 20-30 příspěvků do pošty za jediný den a takhle týden v kuse a vůbec jí nevadilo, že jí neodpovídám... postupem času se mi začala vtírat do soukromí, což jsem včas zarazil a i v poště jsem jí nakonec vysvětlil, že by si měla dát odstup a repsektovat mě... vůbec to nepochopila, i když mi psát přestala.. a teď zase "zasírá" veřejná auditka svými bludy... snažil jsem se na internetu nalézt on-line psychiatrickou poradnu (bezplatnou), ale marně... proto se obracím na vás... v podstatě jenom řešíme (s dalšími uživateli diskuzáku, co jim to není upně jedno) jak jí dostat do bohnic, protože její cesta zpátky "do normálu" se neustále prodlužuje a zdá se, že už je na hranici proveditelnosti, jestli mě chápete... co vy o tom? díky...

Odpověděl: Jakub Minařík
No, víte - vyjma variant, kdy je někdo zcela evidentně nebezpečný sobě nebo okolí, je možnost nalezení nějakého východiska dosti složitá. Pokud to takhle nebezpečné je, tak pak obyčejně stačí zavolat záchranku. Jinak je asi možné udělat jedině to, že jí doporučíte, aby si našla psychiatra. Pokud o to sama nestojí a není úplně šílená, tak nezbyde než si na ni zvyknout. Je mi líto, ale myslím, že jste asi čekal něco jiného. Bohužel, my vám nemůžeme moc pomoci. Ani jí, pokud se na nás přímo neubrátí.