Chci znovu zacit zit!
Duke
Dobry den! Je mi 23 let, pred tremi lety jsem vzal stoparku, do ktere jsem se bohuzel zamiloval...byla to osudova laska, narkomanka. A ja ve snaze pomoci ji jsem do toho sam spadl. Je z toho venku, narozdil ode mne. Stal jsem se zavislim na pervitinu. Mel jsem takove stavy, ze jsem nebyl schopny otevrit svuj mail a pozadat o pomoc odborniky. Doslo to tak daleko, ze jsem odcestoval ke znamym do Asie v domeni, ze na druhe strane zeme se z toho dostanu. Omyl byl pravdou. Ty hlasy slysim i zde, po mesicni abstinenci. A tak vas ze zeme "usmevu" prosim o pomoc. Vracim se do Hradce Kralove. Uz nechci jen prezivat, ale zacit znovu zit! Uz vim, ze to sam nezvladnu. Diky za jakykoliv kontakt na nekoho, kdo mi pomuze!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že to je teď pro Vás složité - ale myslím, že před závislostí a před sebou se nedá utéct, i když se člověk snaží a rozjede se až do Asie. Mám pocit, že návrat do Čech a vyhledání nějaké odborné pomoci je to nejlepší, co můžete teď udělat. V cizím prostředí a bez odborné podpory se člověk dává psychicky dohromady hůř. Vzhledem k tomu, že popisujete, že přetrvávají psychické stavy jako na pervitinu, tak bych ten návrat a tu odbornou pomoc viděla jako nezbytnou. Abyste tomu napomohl, tak by bylo dobré, kdybyste vysadil všechny drogy - včetně případné marihuany a alkoholu, léky užívané bez předpisu. Hlavně se vyhněte stimulačním drogám a halucinogenům, které by Váš stav pravděpodobně dosti zhoršily. Zkuste, i když v zahraničí je to obtížné, mít nějaký pravidelný denní režim, hodně a pravidelně spát, přiměřený jídelníček, pokud tam seženete meduňku nebo třezalku - míněno ve formě bylin na čaj, tak to pořiďte a pijte tenhle čaj - má mírně zklidňující účinky. Vyvarujte se exotických léčivých přípravků, bylin a drog, mohlo by to být kontraproduktivní při vašem stavu. Dokud se nevrátíte do Čech, můžeme být v kontaktu přes tuto poradnu. Až přijedete, tak by bylo nejlepší obrátit se na Ambulantní centrum, o.s. Laxus, Okružní 699, Hradec Králové, tel. 495 51 59 07, e-mail: ambulance@laxus.cz, web www.laxus.cz. Tam pracují kolegové, které osobně znám a mohu je doporučit. Zatím držím palce.