Obava z užívání drog
bertík
Synovi je 15 let, chodí do deváté třídy. Poslední dobou se nám zdá, že když přijde domů(údajně ze setkání s kamarády, které trvá tak 2 hod.)tak bez jediného slova zmizí do pokoje a zalehne a spí. Nikdy na něm nepozoruji, že by požil alkohol nebo kouřil cigarety. Když jsem se ho pokusila vzbudit, tvrdil, že je hodně unavený a spal až do rána (od 17.h)Když spolu hovoříme o drogách, tvrdí, že ví, o co jde a že by nic nevzal, ale myslím, že mě může obelhávat. Mám obavu z toho, že kluci na svých společných vycházkách něco zkoušejí, ale nevím, jak to rozpoznat. Když jsem se syna naposledy pokoušela probudit a rovnou se ho zeptala, zda něco nezkoušeli, tak tvrdil, že opravdu ne, ale zdál se mi jako kdyby měl nějaký utlumující prášek. Nevím, na koho se mám obrátit, pokud by opravdu něco zkusil a jak zabránit tomu, aby v tom pokračoval. Lze poznat např. z krve, zda užil třeba léky nebo marihuanu?Děkuji za radu

Odpověděl: Jakub Minařík
No, je možné, že syn s drogama experimentuje. Můžete se pokusit se s nim dohodnout na vyšetření, i když to s sebou nese některá rizika, například že dojde k narušení kontaktu, který ze synem máte. Můžete také počkat - většina lidí i když z drogama experimentuje, tak toho za nějaký čas nechá, prostě proto, že je to přestane bavit. Vždycky pak máte možnost zasáhnout, kdyby se stav horšil. Jinak na toxikologii se dohodněte s dětským lékařem, dělá se obyčejně z moči. Je nezbytné jí dělat bezprostředně po intoxikaci, nejlépe druhý den. Jen na okraj - nejčastě pomáhá když postižený dostane více povinností a musí se postarat o více věcí. To se nedá při braní drog moc zvládat a tak je to i velmi citlivý diagnostický faktor.