Chut neco zkusit
Paja
Dobre rano. Chci se zeptat, jestli je normalni, ze mam stale chut, zkusit nejakou drogu? Rekla bych, ze me to az abnormalne pritahuje, o cem svedci i to, ze si ctu pribehy z poradny do pul pate rano. O drogach a jejich pouziti, slozeni atp., uz na laika vim docela dost i jsem hodne cetla o nasledcich - nijak lakave. Sama drogy neberu, jen parkrat v zivote cca 10 krat jsme mela travu a kourim cigarety. Odsuzovala jsem tento zlozvyk u rodicu a stejne me casem pritahly a zacala jsem kourit. Bude mi 27 let, chapu, ze deti delaji takove kraviny v puberte, ale ja zacla ve 22-ti, otec je vyleceny alkoholik, mozna, ze mam tim k zavislosti jiste predpoklady. Muj posledni zazitek s travou byl tak zvlastni, ze nekdy hodne premyslim o vecech o zivote, nastaveni naseho systemu, o tom, ze nevidime za roh, jako spolecnost, o stadovitosti o jinych rozmerech, komerci, ktera mi vadi a neuspokojuje me, zel v dnesni dobe kdyz si chce clovek trosku vydelat, musi delat i to, co ho treba nebavi a z toho mozna vyplyva i moje celkova nespokojenost. Vim, ze mi urcite poradite nezkouset, znama je zavisla na pervitinu a vim, jake to ma dusledky jak pro ni, tak pro rodinu. Neni to cele o tom, ze drogy proste nase zapadni "civilizace" neumi spravne pouzivat? Vzdyt prirodni drogy pouzivane samany musely rozsirovat obzory kamsi do duchovnich svetu o cem tak malo vime a zustava to stranou obecneho zajmu. Mam pocit, ze zapadni civilizace, kam slapne tam 100 let trava neroste. Jaky je vas nazor na tohle? Mozna me to pritahuje i z toho duvodu, ze normalni lidi mi prijdou dost fadni a po case se s nima nemam o cem bavit, vareni, uklizeni, nakupovani, stale dokola a to me nici, materialismus. Jsem takovy "social", co ma pochopeni pro lidi, co to v zivote nemeli jednoduche a neskatulkuje vsechny do jednoho pytle. Napada me mozna i nejaka podpurna cinnost napr. v drop-inu. Mozna poradite. Diky. A pardon, ze jsem se tak rozepsala:-)

Odpověděl: Jakub Minařík
Doporučoval bych experimenty s drogama dobře uvážit. Máte závislost v rodině, k užívání psychotropních látek inklinujete, může se stát, že budete mít s nima docela problémy. Bylo by asi moudré, být v tomto ohledu opatrná a užívání drog se vyhnout. Jinak máte v mnoha věcech, které píšete pravdu. Látky užívané v sakrálním kontextu jsou mnohem bezpečnější, na straně druhé - ani tento kontext nevylučuje zneužívání a vždycky se našli lidé, kteří s tím měli problémy. Neumím odhadnout míru těch problémů, ale vždy byly. Co se týče naší západní společnosti - myslím, že tak zlé to není. Spousta společenství má podobný dopad na svět kolem sebe. Je ale pravda, že mnoho lidí duchovní rozměr nevnímá a moc je popravdě ani nezajímá. Člověk si zkrátka musí hledat lidi, kteří jsou mu svým názorem blízcí. P.s. Nejsem si jistý, jestli jste projevovala zájem o nějakou spolupráci. Pokud ano, tak napište, jistě existují možnosti jak se do nějaké pomoci přímo, či nepřímo zapojit.