Ehm..
kamil
Chtěl bych se zeptat jestly konopí má vliv na metabolismus?? Kouřím konopí celkem intenzivně, něco přes rok.. Je mi 19 a za 2 roky jsem nebřibral ani gram.. Měřím skoro 190 a mám 64kg,, vypádam jak špejla a ruce mám jak holka.. :))

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, jestli pokud chcete přibrat, je terapie konopím to nejvhodnější. Myslím, že jsou i jiné a zdravější způsoby, jak zvýšit hmotnost. Konopí jistě má vliv na metabolismus. Ovlivňuje pochopitelně celý organismus. Obvykle se uvádí, že zvyšuje chuť k jídlu a tedy by bylo logické, že člověk přibere, pokud kouří trávu pravidelně. Tento typ drog ovšem působí na každého velmi individuálně a taky je třeba podpořit snahu přibrat i nějakými dalšími aktivitami než kouřením trávy. Dle článku Vliv konopí na zdraví (kolega MUDr. Pavel Kubů, http://www.drogmem.cz/html/memy/vliv.htm) lze "účinky konopí využít při léčbě nejrůznějších nemocí, při nichž je zapotřebí u pacienta snížit nevolnost a podpořit chuť k jídlu, eventuelně zvýšit jeho hmotnost." Nicméně není to automatické, že ten, kdo kouří marihuanu, musí nutně přibrat. Co třeba sport? Změna jídelníčku? :)