milla
Dobrý den, Báro. Dekuji vám za odpověď. Víte, já v 17 podstoupila léčení, které, co se týče drog bylo úspěšné..dva roky jsem pak ještě docházela do doléčováku. Já vim, že se na ně můžu kdykoliv obrátit, ale mam pocit, že už bych jejich pomoc neměla potřebovat. Asi sem neschopná a moc se vsemu poddávam..asi bych potřebovala cvokaře až do důchodu. Teť jwe mi 21, ale pořád jsem nesamostatná. Trpim depresema, které se pod vlivem alkoholu mění v agresi a td.. Myslíte, že tu příčinu a pak i řešení jednou naleznu a budu šťastná? Ďekuji, milla. Plzeň

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že to není o tom, že byste byla neschopná. Věřte mi, že tohle znám - člověk si moc nevěří, připadá si nemožně nechce udělat žádnou chybu, je ve věčném napětí a úzkosti ze všeho, co je kolem něj, které se po alkoholu promění v démona a pak člověk dělá věci, které by normálně nedělal a je v bludném kruhu, protože ho to jen utvrdí v tom, že je neschopný a k ničemu a pak ho to dožene k dalšímu excesu s alkoholem a takhle se to pořád opakuje. Problém je v tom, že myslím, že určitě nepotřebujete cvokaře až do důchodu, ale mám za to, že potřebujete psychiatra - ne proto, že byste byla blázen, ale protože mám pocit, že to, co se s Vámi děje, jsou možná depresivní symptomy a že by bylo potřeba, aby to lékař mohl posoudit a doporučit Vám nějakou adekvátní pomoc - ať už psychoaterapeutickou nebo psychiatrickou. Pokud byste trpěla depresí nebo jinými psychiatrickými potížemi, tak by to vysvětlovalo i ty alkoholické úlety. A pokud by se ty potíže léčily, tak by se zlepšila jistě i ta věc s alkoholem. A taky si myslím, že v tuhle chvíli by bylo lepší vyhledat odbornou pomoc, která nemusí souviset s drogovou problematikou - protože myslím, že Vaše současné problémy jsou trochu jiného charakteru. Neberte ten alkohol jako selhání, ale jako symbol toho, že je něco v nepořádku a že by se s tím mělo něco dělat. Jasnější znamení jste nemohla dostat. Zkuste to brát trochu pozitivně - uleví se Vám a bude se Vám s tím lépe pracovat než když se budete stále dokola obviňovat. Jestli jste zvládla drogy, tak zvládnete i tohle. Zkusím Vám vyhledat nějaké vhodné kontakty v Plzni. Napište, jak to s Vámi vypadá a já Vám ty kontakty pošlu. Zatím držím palce.