Nicole
Dobrý den, můj dotaz bude asi trošku mimo mísu, ale chtěla bych se zeptat, zda se může kouřit při užívání betablokátorů (konkr. Egilok), někde jsem četla, že je to zdraví nebezpečné. V příbalovém letáku o tom není zmínka. Za případnou odpověď moc děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Pravdou je, že tento typ dotazu nespadá úplně do našeho oboru. Nejlepší je asi zeptat se lékaře, který Vám lék předepisuje. Pokud bych měla dát na svou odbornou intuici, tak bych asi doporučovala nekouřit (předpokládám, že jsou míněny cigarety), protože tento typ léků se užívá při léčbě vysokého krevního tlaku a při léčbě při angině pectoris a po prodělaném infarktu či poruch srdečního rytmu - a soudím, že pokud člověk trpí takovými obtížemi, tak by měl cigarety s ohledem na svůj zdravotní stav vynechat - cigarety jsou jednou z příčin kardiovaskulárníc onemocnění.