trava
Andres
Dobry den, chtela bych se zeptat na par veci. Ctyri roky jsem kourila travu, pravidelne kazdy den, nekolik jointu... Ke konci me to zacalo nicit, spis jsem to byla ja sama, kdo se nicil.. Vytvorilo mi to v hlave strasne veci, ktere jsem vubec nechapala. Napriklad jsem verila tomu, ze vsichni a vsechno je jen vyplod moji fantazie a v podstate nic neexistuje.. Kdyz jsem si tohle zacala "uvedomovat", sedela jsem ve tride a jak jsem tak pozorovala ty lidi, tak jsem si nalhala, ze kazdym jsem byla. ze kazdy z nich je muj pocit, nektere pocity jsem nechtela rozvijet, ale ted je mam pred ocima, aby mi neco rekli, zkratka, ze tu nejsou jen tak, maji nejake poslani... Kdyz lidi pro me byli jen vyplody fantazie a rikala jsem jim, co citim, tak me vubec nechapali. jedine, co me utesovalo, bylo to, ze ti ostatni si o me tez muzou myslet, ze ja neexistuju a ze muzu byt pro nekoho "jen" vyplod fantazie.. vsechno pro me ztracelo vyznam, smysl.. snazila jsem se pochopit muj hulenim vytvoreny POHLED na svet... vysadila jsem huleni a alkohol a po mesici a pul tyto stavy zmizely... muj pribeh je delsi a nechci vas timto zatezovat, ale otazky, na ktere bych se vas chtela zeptat sjou treba - i presto, ze skoro rok nepiju a nehulim, tak mam obcasne stavy prazdnoty.Naprikad - jsem s rodinou na nakupu, vse je v pohode, vesele a tak a najednou se otocim a mam najednou pocit prazdna, jako bych nebyla, NEEXISTOVALA.. trva to chvili, ale bohate to staci... Myslite, ze tyto stavy prazdnoty nekdy zmizi? nebo mam problemy s casem, obcas nedokazu odhadnout cas... kdyz jsem vikend u babicky a prijedu v nedeli domu a jsem doma hodinu, tak mi to prijde jako kdybych u babicky 14 dni nebyla...nebo kdyz jsem pres tyden ve skole, tak mi to prijde jako ctvrt roku, kdy jsem nebyla doma.. vim, ze takove to skluzy u huleni byvaji, ale skoro rok po tom, co jsem s tim prestala? Predem dik a taky prominte, ze je to tak zasrane dlouhy... Diky.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, po roce je to už dosti dlouho. Samozřejmě že existují léky, které vás takových stavů mohou pomoci zbavit, jenže zase s sebou nesou jiné stavy, které mohou být potenciálně nepříjemné. Takže nevím. Existuje také možnost jít do nějaké psychoterapie. Mohla by vám pomoci se s těmito stavy vyrovnat. Je to ale na dlouho a stojí to spoustu energie. Kdybyste nějak vážněji uvažovala o tom, že byste chtěla některou z výše uvedených variant vyzkoušet, tak napište. Mohu vám zkusit někoho doporučit.