marihuana
Janula
Dobrý den.Mám 13.letou dceru ktera kouri marihuanu.prisla jsem na to asi pred 2měsici a situaci jsem řešila navstevou psychologa,domluvou,a svoji zvysenou pozornosti.Dcera se velmi zhorsila ve skole,casto zaspava,chodila i za skolu.nekdy ji udajne nebylo i dobre,tak zustala doma.Ted jsem ovsem zjistila ze v tom pokracuje.nechala jsem ji vysetrit moc.Lze,podvadi aby se dostala k lidem kteri ji toto umoznuji-vim o koho se i jedna.jsou to dospeli lide.Jiz nekolikrat jsem je prosila,pak i vyhrozovala aby toho nechali a dceru k nim nepousteli a nic takoveho ji neumoznovali.Maji na ni velky vliv a me ted dcera snad i nenavidi.Ti lide mi zacali ted i vyhrozovat.myslite ze bych to mela hlasit a nebo se soustredit jen na dceru?nerada bych je nejak vyprovokovala.myslite ze by byla dobra zmena prostredi?nebo by ji spise uskodilo kdyby bydlela nekde u blizkych pribuznych ale bez matky?dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Odpovídala jsem nyní pravděpodobně Váš dotaz, který jste zasílala přes webovou poradny na www.asociace.org. Chápu, že je to pro Vás složitá situace. Myslím, že by bylo na místě se obrátit na odbornou pomoc, ve smyslu psychologické pomoci a věc nejprve zkonzultovat v tomto kontextu a pak se teprve rozhodovat, zda chcete situaci řešit i právní cestou. V tuto chvíli bych Vám ale doporučila co nejdříve kontaktovat zařízení, které se zabývá poradenstvím pro rodiny v podobné situaci, jako jste nyní Vy. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějaký vhodný kontakt doporučit. Jestliže jste z Prahy, tak je nejlepší se obrátit na o. s. Prev-Centrum (Centrum poradenství pro rodiny a mládež), bližší informace a kontakty najdete na www.prevcentrum.cz. Pomohli by Vám také s rozhodnutím, zda by bylo lepší pro dceru jiné prostředí a zda by bylo vhodné, aby bydlela u příbuzných. Takto přes internet se to nedá příliš zodpovědně posoudit. Pokud by bylo potřeba, tak se také můžete domluvit na konzultaci v Právní poradně A. N. O. (www.asociace.org), kam jste zasílala svůj dotaz přes webovou poradnu. Zatím přeji hodně štěstí.