milla
Milá poradno, dnes jsem si uvědomila, že mám opravdu problém. V 16 jsem brala drogy a od té doby mám tendenci být závislá snad na všem. Můj největší problém je alkohol. Piju už od svých 13 let a nedokážu říct ne. Přestože nemusim vidět flašku pár dní, oto víc se pak ožeru. Nic si nepamatuju, ztrácim věci, vyvolávam konflikty, chovam se jako děvka a podvádim svého přítele. Vůbec se neovládam, jsem schopná snad všeho. Existeje nějakej zjinej způsob, než definitivně skoncovat s pitím? DDěkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Těžko říct, zda existuje jiný způsob než definitivně skoncovat s pitím - takto přes internet to nelze úplně dobře posoudit. Víte, s tou závislostí je to tak, že hlavní příčina je někde úplně jinde než v té látce (alkoholu, pervitinu nebo heroinu). A pokud se chcete zbavit toho, že jste "závislá na všem", tak by stálo za to uvažovat, co je za tím a pokusit se to nějak zvládnout a díky tomu se naučit i zvládat ty své závislosti. Protože se Vám může stát, že kdyby se Vám podařilo přestat s alkoholem, tak se budete trápit a ty potíže, které k závislosti vedly, vyřešené nebudou. Často se stává, že když člověk začne abstinovat, tak se objeví věci, které byly dosud drogami nebo alkoholem překryté a které jsou obtížně zvladatelné. Mohou to být úzkostné a/nebo depresivní stavy, vztahové potíže, pocity méněcennosti, které mají původ v minulosti. A které člověk nevědomky řeší drogami, alkoholem nebo kdečím dalším, a dostává se do bludného kruhu. Myslím, že by bylo docela fajn, kdybyste si o svých problémech mohla popovídat s někým z odborníků. Protože se mi zdá, že by Vám mohla prospět nějaká psychoterapeutická pomoc. Ono se to svépomocí obvykle dost blbě zvládá. Když mi napíšete, odkud jste a kolik je Vám let, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů. Zatím držím palce a napište.