dá se nějak předávkovat trávou? a nemůže se mi něco stát, když chvíli po užití jdu spát? slyšel jsem , že to není moc dobré, že se mi může něco stát.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nebylo prokázáno zatím jediné smrtelné předávkování konopnými drogami (mezi něž marihuana patří). Předávkovat se ovšem můžete ve smyslu, že to přeženete a bude Vám zle - fyzicky nebo psychicky. Myslím, že z tohoto důvodu není přiliš moudré užívat konopné drogy v jídle, protože se dá špatně odhadnout dávkování, efekt nastupuje pomalu, ale o to je delší, a když to přepísknete, tak Vám může být blbě poměrně dlouho. Co se Vám může stát - pravděpodobně Vám bude nevolno, budete mít pocit na zvracení nebo budete zvracet, bude Vás možná bolet hlava, budete mít sucho v ústech, budete jinak vnímat dotykové podněty, sluchové i zrakové, asi budete mít jiné prožívání vlastního těla a koordinace pohybů asi nebude úplně v pořádku, bude Vám možná slabo, bude se Vám motat hlava budete mít pocit na omdlení, protože marihuana snižuje krevní tlak. Taky je jistá pravděpodobnost, že Vás přepadne nesnesitelná únava a neudržíte víčka otevřená a prostě usnete. A asi se Vám budou zdát dosti barvité sny. A ty fyzické pocity budou násobené změněným prožíváním při intoxikaci, takže i maličkost může pak vypadat děsivě. Jediné, co mě napadá, že by mohlo způsobit úmrtí po požití marihuany je nějaká záležitost, která není přímo způsobená účinkem marihuany - tedy třeba nějaký úraz, vdechnutí zvratků při nevolnosti,... Rozhodně není vhodné pod vlivem marihuany řídit auto nebo dělat nějakou nepříliš bezpečnou práci nebo sport. Taky není dobré kombinovat marihuanu s jinými drogami - pak mohou být účinky nevyzpytatelné - a myslím tím i alkohol. Neslyšela jsem nikdy o tom, že by požití marihuany těsně před ulehnutím ke spánku mohlo být nějak nebezpečné. Spíš mám pocit, že když si člověk dá jointa, tak jedna z nejbezpečnějších věcí, co může udělat, je právě to, že se uklidí do postele. Proč se na to vlastně ptáte?