pro - Bara Orlikova
A jak mam napsat tu plnou moc? Jsem z Ceskych Budejovic,ale trvaly pobyt mam na Slovensku,to je asi problem,ze?Jinak mi je 28let a beru Subutex cca 2 roky a nemuzu se z nej dostat.Hrozne rada bych se dostala na leceni,ale na Slovensko nemuzu,mam tam problemy,tak bych chtela vylecit se tady.Nekolokrat jsem to zkousela doma a snizovat davky,ale nejde to,zavistlost je hlavne psychicka-na jehle.

Odpověděl: Bára Orlíková
Hm, to bude asi problematické. Nevím, zda stejná pravidla pro vyřízení nové občanky platí i na Slovensku a taky se obávám, že na to plná moc stačit nebude. Můžete dát někomu plnou moc k vyplnění formluáře a donesení podkladů, ale mám za to, že vyzvednout si to budete muset sama. Možná by stálo za to se zkusit zeptat (na slovenském úřadě tam, kde máte to trvalé bydliště), zda by Vám tu občanku po vyplnění formuláře na Slovensku a předání rodného listu jinou osobou na základě plné moci nemohli předat prostřednictvím některého obecního úřadu v ČR. Možná budou mít info i na netu. A ohledně toho pojištění - tuším, že Slovensko má s ČR nějakou dohodu týkající se zdravotního pojištění, ale nejsem si jistá, jak to je - zda je možné absolvovat léčbu v ČR na základě pojištění v SR. Ono jde totiž hlavně o ten detox, který musí proběhnout ve zdravotnickém zařízení a platba by měla být krytá ze zdravotního pojištění. Léčba v terapeutické komunitě je hrazena obvykle prostřednictvím grantů z jiných zdrojů (ne ze zdravotního pojištění) a pro klienty je bezplatná nebo (v některých komunitách klienti přispívají na léčbu nějakou částku). Nevím, jaké máte na Slovensku problémy - ale pokud jde o nějaké problémy právní, tak bych nespoléhala na to, že se tomu vyhnete, i když se budete léčit v ČR. Nejdřív si teď tedy zkuste zjistit, jak je to s tou občankou a duplikátem té karty pojišťovny na Slovensku, to už bohužel není v mých silách zjišťovat. Pak mi napište, jak to vypadá a pokud by byla potřeba ta plná moc, tak Vám s tím pomůžu. Pak zajděte do KC v Českých Budějovicích a zkuste začít řešit, jak s tou léčbou - poradili by Vám, co by pro Vás bylo nejvhodnější. Kontakt na KC: Kontaktní a doléčovací centrum F. A. Gerstnera 2, České Budějovice, 370 01 telefon: 386 350 169 Pak by Vám mohl ještě přijít vhod tento kontakt: Jihočeské substituční centrum, o.s. Prevent substituční léčba metadonem a subutexem Matice školské 17, České Budějovice, 370 05 telefon: 387 730 459; 607 876 434 http://www.os-prevent.cz a nebo tento: Ambulantní léčebné a doléčovací centrum pro drogovou závislost Therapeutica o.s. Riegrova 19, České Budějovice, 370 01 telefon: 603 316 610