následky marihuany?
flasher
Dobrý den. Po přečtení Vašich stránek jsem již přesvědčen, že tuto ani jinou drogu už konzumovat nebudu. Což byl asi i účel Vaší prezentace. Chtěl bych se Vás ale zeptat na dvě věci ohledně marihuany. Měl jsem ji přibližně desetkrát v životě (v průběhu posledních dvou let) Naposledy před třemi týdny. Jak dlouho se u mě ještě mohou objevovat fleshbacky? Poslední týden je mám téměř každý den několik hodin. Je vůbec možné, že to jsou fleshbacky? Je možné nějak urychlit odbourávání zbytků drogy z těla? A pak bych měl další dotaz, (nevím, zdali ho budete schopni zodpovědět): Jakou formou marihuana poškozuje mozek? Je možné zjistit nález na magnetické rezonanci související s užitím této drogy? Může marihuana ve větším množství vyvolat několikatýdení drobné neurologické potíže? (Informace z http://www.marihuana.cz/marihuana_fyzicke_dusledky_a_rizika.html by tomu nasvědčovaly.) Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
No, v první řadě se pokuste vyhnout se informacím pocházejícím od scientologů. Bývají to pěkné bláboly a jejich interpretace faktů je přinejmenším problematická, lépe řečeno úplně zcestná. Koneckonců, je to spíše církev než vědecká společnost a jejich interpretace světa vychází ze zcela jiného paradigmatu. Rozhodně podle něj není možné interpretovat výsledky vědeckých analýz. Navíc si nejsem jistý, jestli není v některých zemích považována za poněkud extremistickou organizaci. Pravda je taková, že konopí je poměrně bezpečná droga, rozhodně bezpečnější, než třeba alkohol. To nicméně neznamená, že nemůže způsobit nějaké problémy včetně stavů, které lze považovat za vážné. Obyčejně se však jedná o obtíže psychického rázu, nikoliv tělesného. Značná část obtíží je také vyvolána "psychickým nastavením", k čemuž mohl text scientologů celkem obstojně přispět. Takže: 1. Zklidněte se a nenechchte se vystrašit. 2. Po vykouření konopí většinou obtíže odezní do několika dnů, zřídka to trvá déle. Pokud ano, tak obyčejně jsou lékem: Zdravá životospráva, dostatek tekutin, vystříhat se alkoholu, vitaminy skupiny B (doporučuji thiamin a magne b6) a sedativní čaje (meduňka lékařská). Kdyby to nepřešlo tak se ozvěte. Něco vymyslíme. :-)