Jsem závislý na alkoholu?
Pavel
Dobrý den. Jmenuju se Pavel, je mi 23 let a studuju vysokou školu. Když mi bylo patnáct, zašel jsem občas s kamarádem na pivo (asi tak 10x za celou základku). Líbilo se mi být jako dospělák. Vypili jsme tak čtyři piva... Na střední škole jsem zašel trošku častěji (asi tak jednou do měsíce, vypil jsem jich ale i 10 desítek) a začal jsem u piva kouřit cigarety. Na střední škole jsem měl hrozné deprese, ale alkohol jsem nebral jako únik.. Vždycky jsem chodil s kamarády, těšil jsem se na ně... Pak jsem nastoupil na vysokou školu, kterou jsem původně nechtěl studovat. Vlastně mi nebaví. Jenže na tu školu, kterou jsem chtěl dělat jsem se nedostal a nikdy nemůžu, kvůli špatnému prospěchu na SŠ. A něco dělat musím. Nebaví mi už nic... No a na vysoké škole nastal nějaký zlom. Pamatuju si, že v prváku jsem se začínal těšit na to, až se zleju do určitýho stavu. Chodili jsme každý týden v neděli chlastat.. Už jsem se přestal těšit na kamarády, těšil jsem se jen na pivo. Za poslední půlrok byl zase trošku zlom. Brutálně jsem se rozkalil.. A teď v současnosti musím pít jednoukrát týdně 10 piv. Něco v mozku hledá cestičky, jak mě na pivo dostat. Jedu od mé holky a začnu na to myslet. Co si dát pivo, cigárko, jen jedno.... Tohle mi bolí, tohle mi vadí, co pivko, dej si...Už chodím chlastat i sám. Ale pravda je, že se vždycky s někým zakecám.. Nikdy nepiju doma. Minulý týden jsem si řekl dost a vydržel jsem nepít 11 dnů. To byl u mě rekord. Jenže včera mi zavolal jeden z mých posledních kamarádů a řekl mi ať s ním zajdu do knajpy. Překecával mě, až mě překecal. Cestou jsem mu poslal SMS, že nejdu. Vrátil jsem se domů.. Ale pak mě najednou chytla ta chuť a já se musel vrátit. Vypil jsem jich asi 8. On chtěl skončit se 4ma pivama.. Jenže já měl zase ten pocit, jako když člověk souloží a těsně před orgasmem mu odejde partnerka.... Rozumíte? Ad kamarád: On je vůbec trošku hajzl. Kouří jak fabrika a závidí mi, že nekouřím tolik jako on.. Chce mě jenom sejmout. Chce mě vidět totálně zničenýho.. Já to vím.. Chce abych chlastal, aby mě vyhodili ze školy... Je to primitiv s učňákem. Jenže poslední člověk se těžko posílá do háje...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vypadá to, že bez piva je to pro Vás docela problém. Asi sám ale tušíte, že to není o tom pivě, ale spíš o tom, co jím nahrazujete. Sám píšete, že Vás nic nebaví, nemáte už žádné dobré přátele, škola Vás netěší. Myslím, že tam je klíč k tomu, jak svoje pití zmírnit. Zkuste najít něco, co pro Vás bude lákavější, než jít sám na pivo. Já vím, takhle se to lehko řekne, ale když budete sedět doma a myslet jen na to, že se nesmíte napít, moc dlouho to nevydrží. Možná by bylo dobré s někým nezávislým si o tom popovídat, vymyslet třeba plán na týden, aby Vám tam na pivo nezbyl čas, najít ve škole aspoň něco, co by Vás bavilo. Rozhodně bych ale začala co nejdřív, protože čím déle to takhle necháte, tím hůř se Vám bude návyku později zbavovat.