hanka
Dobrý den, má nejlepší kamarádka si nedávno poprvé píchla heroin, předtím neměla s drogami žádné zkušenosti (kromě nikotinu). Je možné si vypěstovat závislost už po prvním vpichu? A jak dlouho trvá, než heroin z krve ůplně vyprchá? Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Po jednom užití heroinu nevznikne závislost. Nicméně to může být první krok k tomu, že kamarádka bude chtít svojí zkušenost s heroinem opakovat, a pokud začne heroin užívat pravidelně, tak po pár týdnech nebo měsících si závislost vypěstovat může. Heroin se dá detekovat v organismu jen několik dní, z krve cca 1 - 2 dny, ze vzorku moči do 3 dnů. Jinak - ono nejde jen o ten heroin, ale i o to, že injekční užití je dost nebezpečné z mnoha různých důvodů - při užití injekčního náčiní, které bylo již použité někým jiným, hrozí riziko přenosu závažných infekčních chorob. Infekci do místa vpichu si člověk může zanést, i když je injekční stříkačka sterilní - při neopatrném zacházení, může si poškodit žíly, snadněji se předávkuje, než když heroin šňupe nebo kouří... Takže rizik je dost - nejen těch spojenýc přímo s heroinem. Zkuste kamarádku přesvědčit, ať v tom nepokračuje - jinak se požene do průšvihu.