závislost na alkoholu II.
honza
pokračování dotazu z 30.1.06 14:05, odp. p. Justinová 31.1. 9:53 Dobrý den, děkuji moc za odpověď. Ambulantní léčbu zvážím. Mohl bych se dozvědět nějaké rady a postupy "jak z toho ven" i po internetu, třeba touto formou? Dále mám druhou otázku - za jak dlouho po posledním napití se zbavím abstinenčních příznaků, nutkání, výkyvů nálad apod., zkrátka jak dlouho musím abstinovat, abych si mohl říci, že jsem z toho venku a dokážu odolat? Z minulých zkušeností jsem dospěl k závěru, že čtvrt - půl roku nestačí, skouzl jsem do toho znovu a snadno. Díky Honza.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi Vás nepotěším - většina odborníků tvrdí, že problémy s alkoholem jsou na celý život, tedy že nikdy si nemůžete být úplně jistý, že už je to za Vámi a v klidu se zase sem tam napít. Je to opravdu dlouhý boj a většinou je třeba abstinovat úplně a neporušit to ani minimálně, tak jak se Vám to podařilo toho půl roku. Pokud pro Vás není únosné jít se někam poradit ambulantně (což mnohé zrychlí a zjednoduší, protože můžete mluvit konkrétně o Vašem případě, ne se snažit naroubovat nějaké obecné zásady na svůj stav), zkuste se podívat např. na stránky MUDr. Nešpora, který se alkoholismem zabývá už několik desítek let a nabízí tu několik svépomocných příruček ke stažení: http://www.geocities.com/dr_nespor/addictcz.html. Držím palce, aby se Vám abstinence dařila.