trittico
Dobrý den.Chtěl bych se zeptatna léky s názvem trittico.Vzal jsem si 4 celé tabletky a nájezd byl velmi pomalý,zezačátku se mi jen zdálo,že se všechno začíná zpomalovat a trochu se mi motala hlava,ale asi po 4-5 hodinách jsem 2x totálně zkolaboval a,všechno se se mnou hrozně motalo a nebyl jsem shopen ani mluvit.Eště dnes(druhý den po užití) je mi docela blbě a jsem otupenej..Chtěl jsem se zeptat,na co tyto prášky konkrétně jsou a jestli se dají používat jako náké drogy.Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
No, myslím, že jste neudělal zrovna moudrou věc. Trittico je antidepresivum - ovšem s jiným účinkem než léky na uklidnění nebo na spaní (např. benzodiazepiny), které účinkují okamžitě po užití. Antidepresiva, včetně léku Trittico, působí postupně a jejich plný efekt nastává cca po 14 dnech až 3 týdnech užívání. Jsou to tablety s tzv. řízeným uvolňováním, takže účinná látka se z tablety uvolňuje postupně a je tedy možné lék užívat jen jednou denně - což je další důvod, proč se účinek nedostaví okamžitě - i když pro pacienty, kteří užívají Trittico je to výhoda, protože se udržuje stálá hladina účinné látky během dne a celého období užívání. Nutno navíc říct, že jsou to léky na předpis a že je mají užívat pouze lidé, kteří trpí depresí (diagnostikovanou psychickou poruchou, nikoli nějakou nahodilou krátkodobou rozladou) nebo jinými psychickými poruchami, při nichž je vhodné lék užívat. To, co se Vám stalo, byly v zásadě pouze vedlejší účinky způsobené mimo jiné vysokou dávkou, kterou jste užil. Trittico snižuje krevní tlak, a jako vedlejší účinky se mohou projevit slabost, závratě, bolesti hlavy, poruchy spánku, únava. Takže závěrem - pokud nutně musíte s něčím experimentovat, Trittico je k tomu skutečně dosti nevhodné. Nemyslím si, že brát všechno, co Vám přijde pod ruku, aniž byste věděl o co jde, je zrovna bezpečná zábava. Můžete se dost snadno dostat do průseru. To, co se Vám stalo, nechť je Vám varováním před další podobnou akcí.