web
Kristina
Dobrý den, již několikrá jsem si psala s paní Orlíkovou, kterou srdečně zdravím. Pro upřesnění několik málo týdnů se snažít žít bez alkoholu. Měla bych na vás jednu prosbu. Včera mě zaujal dokument na ČT 1 o herečce Evě Holubové, kde na konci pořadu byla uvedena webová adresa, kterou paní Holubová doporučila jako další věc která ji podpořila při počátcích ... Snažila jsem se pod klíčovými hesly Nešpor, diskuze a podobně ji sama vyhledat, ale nepodařilo se mi to. Má se jednat o portál, kde si alkoholici píší s jinými alkoholiky. Pokud znáte adresu, tak mi ji prosím napište. Jiak ještě vzkaz pro paní Orlíkovou: Zatím se mi daří dobře, nepiji, ale stále čekám až nastoupí účinky Coaxilu, vůbec nevím jak se to projeví, zdá se mi, že jsem pořád stejná - beru jej již měsíc, bohužel večery zatím zvládám jen s půlkou pilulky Neurolu. No chce to optimismus, vytrvalost a štěstí...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Jsem ráda, že se Vám daří dobře. Myslím, že s tím Coaxilem je to tak, že Vám to připadá stejné, protože účinky nastupují pozvolna, takže ta změna není nějaká výrazná a/nebo náhlá. Rozhodně ho nevysazujte, protože by se potíže, které byly předtím, opět vrátili - v tuto chvíli to sice nevypadá, že léky zabíraly, ale v okamžiku, kdy byste je vysadila, tak by došlo k recidivě těch depresivních symtomů. Doufám, že Vás přesvědčím - rozhodně nemá smysl léky vysazovat a předpokládat, že stejně nic nedělají - protože dělají a přesvědčila byste o tom, až by Vám po jejich vysazení bylo zle. S tou půlkou Neurolu si zas takovou hlavu nedělejte. Nezvyšujte dávky a konzultujte to se svým lékařem. Ohledně toho webu - našla jsem pouze web primáře Nešpora http://www.plbohnice.cz/nespor/, kde jsou i texty ke stažení, které jsou využitelné jako svépomocné příručky pro překonávání závislosti, pak odkazy na organizaci Anonymní alkoholici www.sweb.cz/aacesko a www.help-psych.cz/aa.htm. Jediné fórum, které by mohlo odpovídat popisu, je na www.abstinent.cz - ale nezdá se mi, vzhledem k malé návštěvnosti stránek, že by fórum mohlo být nějak více funkční - ale zkusit to můžete a uvidíte. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.