riziko!
leyla
Před 4 měsíci jsem se rozešla s klukem, se kterým jsem chodila asi 2 měsíce. Byl to spíš můj kamarád než kluk, takže jsme spolu spali jen jednou, ale praskl nám kondom (ejakuloval do mě)... teď mám strach z infekce HIV. Chystám se na testy, ale jsem s nervama v koncích. Sice jsem někde četla, že nakazit se virem není tak lehké, ale nevěřím tomu. Chtěla bych se zeptat, jaké je procento nákazy při heterosexuálním styku?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nejlepší způsob, jak se přestat nervovat je jít na už zmiňované testy. Ty jsou platné už 3 měsíce po rizikovém styku, takže pokud jste se rozešli před 4 měsíci, dozvíte se během jednoho týdne, jak jste na tom. Procentuálně není možné vyčíslit, jak často dochází k nákaze. Závisí to na mnoha faktorech. Vzhledem k tomu, že šlo ale o jednorázový styk s člověkem, kterého znáte, (předpokládám, že tedy nepatří do nejrizikovějších skupin, jako jsou injekční uživatelé drog, prostituti atd.) a oficiální počet HIV pozitivních osob v celé naší republice zatím nepřesáhl 1000 osob, myslím, že pravděpodobnost nákazy je minimální. Je ale samozřejmě správné, že nad rizikem uvažujete a příště se Vám snad podaří nebezpečí vyvarovat, abyste byla klidnější a neprožívala znovu takové nervy.