Pervitin
Martina
Přeji dobrý den, problém je u mého bratra, který už rok a půl užívá pervitin. Nejdříve zapíral a lhal, ted se přiznal. Naordinoval si sám SUBUTEX, prý se to tak odnaučí.Ten bere bez lékařského předpisu. Když s ním chceme jít někam za odborníkem, nebo na léčení vyhrožuje sebevraždou. Doma vydírá, ztrácí se věci ...Není s ním rozumná řeč, stále jen lže a vymýšlí si. Myslíte si, že takhle to může dokázat sám? Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Váš bratr zvolil dost zvláštní způsob odvykání od pervitinu. Pervitin patří do skupiny amfetaminů, naproti tomu Subutex je opiátová substituce, tedy úplně jiná skupina drog. Subutexem se odvyká od heroinu, ne od pervitinu. Jediné, čeho dosáhl je, že si vytvořil další závislost. A ještě k tomu užívá Subutex nelegálně, bez lékařského dohledu, tedy ho spíš zneužívá. V takové formě jde o náhradu jedné drogy druhou, nic to neřeší. Myslím, že byste neměli dát na jeho výhrůžky. Samozřejmě je třeba být opatrný a pečlivě posoudit, zda by si opravdu něco udělal. V takovém případě ale máte právo - a dokonce povinnost - zavolat záchranku a policii a nechat ho hospitalizovat nedobrovolně. Neměl by Vás tedy rozhodně doma terorizovat a vyhrožovat. na to doplatíte nakonec celá rodina a jemu nepomůže, když budete jeho manipulacím vyhovovat. Asi bych mu tedy důrazně nastínila, jak se situace má, co uděláte, pokud bude dál vyhrožovat sebevraždou a že trváte na tom, že je třeba situaci smysluplně řešit (tedy ne užíváním Subutexu). Pokud ne, měl by se o sebe asi tedy postarat sám, jinak kvůli němu bude trpět celá rodina.