Prosím, jaká je první pomoc při otravě strychninem?
casey
Dobrý den, moc bych Vás chtěla poprosit o zodpovězení mého dotazu. Dnes jsem viděla v TV reportáž o trávení pejsků strychninem. Na internetu jsem našla pouze chemický vzorec, použití v medicíně, 2 stádia průběhu otravy, ale nikde jsem nenašla, co je možné udělat, pokud by člověk chtěl poskytnout první pomoc. Jestli je tedy možné vůbec něco udělat, než zavolat lékařskou pomoc. Našla jsem na internetu, že se strychnin používá jako protilék při otravě barbituráty, platí to i opačně? Předem vám moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, zda se obracíte na správnou adresu. A ani nevím, z jakého důvodu máte obavy z otravy strychninem. Pokud se jedná o to, že by se strychninem mohl otrávit Váš pejsek, tak možná bude nejlepší se na případný postup zeptat Vašeho veterináře. O tom, že by se barbituráty léčila otrava strychninem, nevím. Zřídkakdy fungují léky tak, že pokud se otrávíte nebo předávkujete jedním a pomáhá na to druhý, že to bude funkční i opačně. Například intoxikaci/otravu halucinogeny lze přerušit podáním některých neuroleptik - ovšem opačně to zcela jistě nefunguje.