Co s tíííím????
pomoc
Prosím pomozte mi...Moje matka už asi půl roku pije alkohol,je potom opilá,mám podezření na závislost...chci to nejak řešit,bohužel nevím jak.:(.Vlasně ne podezření,jistotu.Měla problémy už dříve,(na to si nepamatuju,byla jsem ještě mimino).přes den je "normální"jak se setmí,opije se.....nejde mi to na rozum,je učitelka na zš,můj otec pracuje jako praktický lékař...proč by něco takového dělala..?soustavně se vymlouvá na nás,na celou naši rodinu,jak jí nepomáháme,jak ji ničíme..........chci jí věřit....ale nesmím.Nesmím,protože tohle ona chce.....abychom uvěřili,že za to můžeme my.Je to její problém,MUSÍ se s tím sama v sobě vypořádat sama,ale jak jí můžu pomoct já???Sama se nechce léčit,nevím nic o tom,jak ji pomoct(nebo spíš přinutit????),aby se léčila..Myslím na ni POŘÁD a já už nechci,já se jí chci zbavit,abych na ni nemusela vzpomínat,abych nemusela poslouchat její výčitky,že za všechno můžeme my(nebo vlasně všichni,to je jedno...).........že ona na tom nemá žádný podíl...na každý svátek se opije....na vánoce,na silvestra......toho nikdy neslavíme.nevím proč.myslím,že někdy mamka ztropila nějakou scénu....proto,,,,ale jsou to jen dohady.Nevím nic určitě....nejhorší je ten pocit bezmocnosti...nevím co s tím....v mém postavení toho nic ani dělat nemůžu.Když ji domlouvám,jen přikyvuje.Vím že si myslí"hlavně,abych se jí zbavila"........křičím na ni,výčítám jí to,prosím ji.....je mi teprve 13,jí 39.A já na ni křičím,jako by role byly opačné.Nevím jak dál,nechápu důvod,proč to dělá.....Už abstinovala,Asi 3 roky.Proč toho nechala,nevím.Já vlasně nic nevím...nevím jak jí pomoct,když snad ani ona sama nechce.....když je opilá,není agresivní,ani útočná...někam se zašije a je tam,většinou potmě(aby se na sebe nemusela dívat....????????????????????).......hledí "do blba"...není schopná zapamatovat si nic z večera,kdy je opilá,možná proto.....jí říkám takové věci:že mě vždycky vedli pryč od drog(včetně legálních drog ALKOHOL,cigarety),že mi byla vždycky vzorem,ale ted už není ,že ted je troska nějaké existence která kdysi byla....někdy...možná....že ji nemám ráda(mám...teda možná.....jsem si tím ale vážně opravdu tak jistá....?????????????????????????????????????????????)když je opilá....že je zase slitá jako prase....a nejhorší je na tom ta samozřejmost s jakou ty vítky prijímá....jen kývá...včera jsme se zase pohádaly(to ani nebyla hádka,ona totiž vůbec nekomunikovala.....byla opilá...jak jinak).....souhlasila,že si na ni můžu zavolat koho chci......vzala jsem ji za slovo.Ještě dodala:KDYŽ JÁ SI NA TEBE TAKY MŮŽU NĚKOHO ZAVOLAT. naštvalo mě to ještě víc:můžeš,já mám svědomí čistý.nehulím,nekouřím,drogy všeobecně se mi hnusí,dobře se učím(studuju na gymnáziu už 3 rokem s vyznamenáním),mám spoustu koníčků......NIC NA MĚ NEMÁŠ!!!!!!!!!!!!!!!!! ALE CO KDYŽ ZAČNEŠ? Snyžím se,abych nezačala.Není to lehký,ale jdu si svojí cestou,podle mě správnou. tot náš včerejší rozhovor.Mám jí věřit?Mám ji vzít za slovo?????chci s tím něco dělat,nevím ale co....jsem ještě malá holka....pomalu se ještě rozkoukávám.....chce na mě navalit celou dospělost,nutí mě,abych se chovala starší,než jsem,,,,,občas dostanu z ničeho nic záchvat pláče(ano,chápu že to může souviset s pubertou.....ale já vím příčinu...)pomalu se ani z ničeho nedokážu radovat,nesnáším rodinné oslavy,protože se bojím,že se opije...tak jako dnes,tak jako včera,tak jako před měsícem.....zkazila mojí malé sestře oslavu narozenin...když u nás byla na návštěvě moje stejně stará kamarádka,opila se kristýna to poznala.ale pochopila to...můžu se o ni opřít,alespon mám komu to říct....už nevím jak dál,nechci už s ní žít,nemám ji ráda,taky jsem jí to řekla,nenávidím ji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!at jde do pr.... když nechce čelit svým vlstním problémům!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!prosím pomote,ale děkuju už jen za to,že si to někdo přečte.... Anonym(13)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, opravdu to s mámou nemáte lehké. Bohužel dokud ona sama nepřipustí, že má problém, těžko se něco změní. Nemůžete jí donutit jít se léčit. Myslím, že cesta vede spíš v upřímném rozhovoru. Nemá smysl na ni křičet, když je zrovna opilá, protože taková hádka nikam nepovede. Zkuste spíš najít okamžik, kdy je střízlivá a v dobré náladě a promluvit si s ní otevřeně o tom, jak se Vám vedle ní žije, že jste z toho nešťastná. Také vůbec nepíšete co na to otec. Můžete s o něj opřít? Řešit situaci s ním? Určitě je dobře, že máte kamarádku, ale ta s mámou asi moc nepohne, zato otec by možná byl účinější. Nenechte na sebe v žádném případě navalit vinu za to, že máma pije. Ona je sama zodpovědná za svůj život a je to její rozhodnutí. Zkuste o tom mluvit bez vyhrocených emocí a křiku. Pokud byste měla potřebu rychle s někým situaci probrat, můžete se kdykoli obrátit na bezplatnou linku bezpečí na tel. 800 155 555. Budu Vám držet palce, aby se situace co nejdřív zlepšila.