LSD a houby
Dobrý den. Kdybych chtěl zastavit násilně intoxikaci halucinogeny, jaké léky by byl vhodné v případě, že by to vyžadovala situace? Náhlé vyrušení lidmi při sezení apod... Kamarád má Zyprexu, tak jsme s přáteli uvažovali, že bychom využili jeho zdroj. Nebo by byl vhodnější Rispen? Prosím, byl bych moc rád, kdyby jste mi doporučil nejvhodnější medikament do krize, která doufám, že nikdy nenastane. Tím nemyslím bad trip, spíš jen "kdyby bylo náhodou třeba tu intoxkaci přerušit ze "sociálních důvodů". Zároveň jsem četl, že užití antipsychotik může mít velmi negativní dopady na organismus a to i při počátečních dávkách? patří mezi ně i zyprexa a je opravdu rizikové ji užít? Někdy se přátelům stává, že po LSD nemohou docela dlouho spát, někteří užívají benzodiazepany až když účinek odezní, aby se uklidnili a lehce usnout. Co si o tom myslíte? Nebyly by místo tech benzodiazepanů lepší antipsychotika? Asi ne, že? Když efekt již je téměř u konce a jde spíše o uklidnění.... děkuji Vám za případné návrhy a rady. Děkuji. S přáním krásných dnů Filip

Odpověděl: Jakub Minařík
Rispenem byste intoxikaci samozřejmě přerušit mohli, je to celkem dobrá volba. I ta zyprexa by se dala asi použít. Rozhodně bych to ale nedělal jen tak, může se pak stát že se některé věci jaksi nezaintegrují a bude to dělat obtíže. Ohledně medikace po - osobně bych doporučoval nechat to doběhnout přirozeně, lékům bych se vyhnul. Jinak benzodiazepiny - když je to nezbytné a jedná se o jednorázové užití - jsou k tomuto účelu celkem dobré. Neměly by je ale dostat osoby se závislostí nebo nadužíváním psychotropních látek v anamnese.