k dotazu 430005
Bob
děkuji za rady. Tři dny v kuse teď polykám béčko, céčko, magnesium a piju čaj (černý kvůli kofeinu, pak taky ten meduňkový), ale bohužel, zatím nepozoruju žádné výrazné zlepšení. Hlava se mi točí pořád neustále. Kdy to asi tak obvykle přejde? Začínám mít strach (vlastně už ho nějakou dobu mám), přece jenom není normální abych 14 dnů potom měl nějaké následky. Navíc ten strach působí i na psychiku. Už si připadám jako úplná hysterka, protože jsem zjistil, že mám některé z příznaků deliria tremens (únava, horší koncentrace, zmatenost, stavy strachu a úzkosti), to mi ale nehrozí, nejsem pravidelným pijákem alkoholu. I tak to ale není zrovna příjemné, navíc jsem četl, že některé drogy mohou nastartovat duševní nemoci, má-li k tomu člověk dispozice (sice o žádných nevím, ale...), to člověku na klidu nepřidá...

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, chápu. Delirium tremens myslím nemáte. To byste fakt nepsal. :-) Šílenství se mi, z toho co píšete taky nejeví. Na to je váš text moc normální. Spíše mám dojem, že nejblíže je ta hysterie. Zcela vážně, myslím, že většina vašich obtíží je způsobena tím, že máte strach z toho, co by všechno se vám mohlo stát. To co jste psal poprvé i nyní vypadá dosti normálně. Existuje samozřejmě možnost, že to tak jen vypadá a vám se děje něco strašlivého. Ale myslím, že z hlediska pravděpodobnosti je mnohem pravděpodobnější, že vás zítra zabije padající hroch. Nechci to ale bagatelizovat, to by byla hloupá chyba, která se může ošklivě vymstít. Pokud máte opravdu obavu co se s vámi děje, můžete ke mě klidně přijít, promluvíme si o tom. Každopádně bude třeba s tím něco udělat, pokud se to nezlepší a nebo nepřekonáte strach z toho, že se vám děje něco hrozného. Jen klid, fakt to skorem na jisto nic není. :-)