Pervitin vs. extáze
Žabka
Dobrý den, můj přítel bere jednou za rok (v létě) extázi na party, jinak to nevyhladává, je to i tak nebezpečné? Je nějaký podstatný rozdíl na pocitech (i "dojezdy"), když je člověk na extázi a když je na pervitinu? Dřív jsem si párkrát dala pervitin a přítel mi tvrdí, že éčko je úplně něco jiného, že pervitin je větší humus. Ještě jeden dotaz, mám poruchu štítné žlázy a pravidelně beru prášky, stejně tak na alergii (antikoncepci nepočítám), když zkusím extázi, nemůže se mi stát něco závažného? Přeci jen chemii už beru.... Díky za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Takže: - brát drogy je nebezpečné vždy; třeba proto, že to, co si přítel dá, s tím že je to EXT, nemusí být EXT, ale třeba něco úplně jiného ... a takových důvodů je spousta, určitě je znáte i sama - dojezdy na ext jsou fakt jiné než na pervitinu, resp. čím více ext si dáte, tím více převládá stimulační efekt a tím více se dojezdy pervitinu podobají - ohledně interakcí s těmi léky - je to složité - interakce se mohou dít na mnoha rovinách a nelze nikdy vyloučit, že k nějaké interakci, která nebyla popsaná nedojde. Z léků, které píšete, mě takhle nic nenapadá, možná když zkusíte napsat konkrétní preparáty, tak se mohu podívat. Moudřejší však je se kombinování vyhnout. Můžete si být ale jistá, že pokud to zkusíte a k nějaké interakci dojde, objevíte se v odborném tisku a další potenciální oběti můžeme varovat. Teda, pokud se zeptají. A to vy děláte a to je dobře. :-)