reciciva
kristyna
Dobry den, omlouvam se, ze pisi dotaz za nekoho jineho.Muj stryc ma syna, ktery snupal pervitin, byl na odvykaci lecbe a uz i zpet doma.Po nejake dobe, kdy mu stryc sehnal praci a vsechny jeho byvale prestupky splatil, zacal syn znovu drogy uzivat.Stryc ho uz nechce dat do zadne lecebny, pry by se tam jeste vic pokazil.Od rodiny si stryc necha poradit, ale sam za nikym nepujde,protoze byl zvykly si problemy vzdy resit sam.Poradte mi prosim kontakt na nejakou soukromou lecebnu v ramci jihomoravskeho kraje.Pokud bratranec nebude chtit nikam, ma byt na nej stryc uz tvrdy? Velmi Vam dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v první řadě je potřeba, aby právě strýcův syn chtěl někam nastoupit. To je první předpoklad úspěšné léčby a je pak celkem jedno, jestli se jedná o státní nebo soukromou léčebnu. Mimoto, mám pocit, že vyloženě léčebna soukromého typu v Čechách není, jde spíš o ambulance nebo možná sanatoria, případně komunity. I ty jsou ale vždy zřizovány s určitým podílem kraje, i když se v nich platí. Opravdu ale nemám pocit, že v tom by byl klíč k úspěchu. Pokud člověk nechce, je úplně jedno kolik za léčbu zaplatí. mslím, že by to strýc měl nechat na svém synovi, rozhodně za něj nic neshánět, neplatit, nehledat mu práci. jednou mu tuto pomoc poskytl, on toho zneužil, takže teď je řada na něm. Možná to zní tvrdě, ale ať se o sebe postará jednou sám. Možná pak zjistí, že pervitin má své nevýhody, což asi zatím neměl úplně možnost, když za něj strýc všechno vyřizoval. Pokud by se tedy přeci jen rozhodl pro léčbu, bude dobré, když si kontakty bude hledat sám, poradí mu např. v K centrech nebo v AT poradně, která je v každém okrese.