prosim!!!! pomoc.
alexander
Stale zijem akokolvek sa mi nechce a zivot si pre mna pripravil dalsiu tazku skusku. Som neznicitelny? Mam zniest vsetko? Dedko alkoholik je zo zlomenymi ramenami a nohami po havarii co ho opiteho zrazilo auto. To bolo 30 decembra minuleho roku ale 15 januara tohto roku ho vratily do domacej liecby. Zijem v dvojdome ako uz viete z minulosti a teraz situacia. Otac je v zahranici este mesiac ale vybavil dedovi ustavnu starostlivost ale ta je az od 31 januara. Ja dedka dokazem nakrmit a dat mu pit (samozrejme mu nedavam alkohol aj ked sa vyhraza alebo prosi!) ale nedokazem ist z dedom na wc zachod lebo ho neudvyhnem a on je nehybny neschopny sa co i len posadit. A tak uz asi 6 dni sa pomocieva co sice robil aj predtim v opitosti ale aj velku potrebu vykonava v postely. Neviem co robit a mozno ze dostane nejaky zapal a zomrie. A tiez co prelezaniny? Ja som neni setra. Dedko zije v hornej casti domu len so mnou a mojou mamou (ta uz sa ale z otcom rozviedla a tak uz nieje dedovi rodina!) a dedova dcera cize moja teta co byva aj z manzelom v dome na prizemi (su to oddelene casti domu) sa o otca (čize deda) vobec nezaujimaju a tvrdi mi ze postarat sa ma clen rodiny zijuci s nim v spolocnej domacnosti. Moj dedko ale cely zivot sikanoval moju milovanu mamu a ja sa mam pozerat ako ju a mna teraz otcova strana rodiny (dedo a jeho dcera, moja teta!) zneuzivaju? Som nestastny z nespravodlivosti a navyse tlaci ma cas ako nikdy predtim. Nezabyl som sa 2 januara ani predtim som to nikdy nedotiahol lebo ja nechcem umriet. Nechcem umriet ale tato zalezitost ma ku tomu opat priamo vrha. Vcera som si vecer v placi pocital lieky co ma zabiju ale stale som si ich nedal. Tlaci ma kazda minuta, sekunda som v robote a mam v sebe strasny zmetok. Ide o moralny a eticky problem. Nespravodlivost. Staram sa o deda nie ako o clena rodiny ale tak ako by som sa staral aj o bezdomovca keby nikto iny nemohol ale ja niesom vsemohuci a ak zomrie a to sa isto stane ja neunesiem tu zodpovednost. Preco musim riesit problemi ktore som nesposobil ked mam dost vlastnych v dusi ktore , ja som zijem som bonespravodlivost je vsade okolo mna a sustreduje sa na mna som bezmocny a citim strasnu beznadej. Pomoc pomoc prosim prosiiim zavrite ma do nejakeho ustavu aby som nemusel zomriet prosim ja nechcem zomriet ja nechcem zomriet a nemam sa ku komu ukrit nemam velku rodinu ani dobre zabezpecenych priatelov ja nemam kde utiect prosim pomozte ak mozte! :(...........

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, myslím, že byste opravdu měl navštívit psychiatra. Zvláště v situaci, v jaké jste v současnosti. Myslím, že je to rozumné doporučení a i myslím, že jsem to už jednou psal. Víte, já vám nemohu pomoci s nespravedlností života, ale mohu vám pomoci nespravedlnost života snést a nají nějaké východisko. To umím. Ale zbavit vás vaší rodiny, nebo vašich starostí, to neumí. A ani to nejde. To tak prostě je a nezbývá než je přijmout a pokusit se je řešit. Můžete ale také najít způsob, jak se s tím vnitřně vyrovnat. A k tomu by vám mohl být dobrý právě ten psychiatr.