dcera
nejprve bych chtela rict, ze pisi z ciziho pocitace a neumim zadat zavinac. moje adresa je . a nyni k memu dotazu dcera se seznamila s problemovym clovekem a byla a je mu nesmirne podrizena. privedl ji k drogam. nejdrive to byla zrejme jen marihuana a nyni ma asi dva vpichy. minuly tyden byla vpodstate tri dny neyvestna / udelala to uz jednou v lete a pote pred mesicem / a vzdy slibuje ze to vse napravi ze se s nim rozejde ale ja uz ji moc neverim. stale tvrdila ze ho miluje. dnes se vratila a opet slibuje ze udela vse co ji reknu, ze se s nim rozejde ze vseho necha. neni jeste ani doucena a asi ji jiz pro zanedbane hodiny nepusti ke zkouskam. nevim co presne mam delat, chystam se s ni zitra k jeji obvodni lekarce aby mi poradila nejakeho psychologa. jsem nestastna. je ji jiz 18 let a tak mam obavy, ze ji sliby opet prejdou a vyuyije sveho dospeleho prava se rozhodovat. jsme z prahy. omlouvam se jsem ukryta s dcerou v pronajatem domku a je zde pouze anglicka verze klavesnice a tak delam chyby. v podstate mi jde o to, mam byt tvrda nebo opet jako predtim byt k ni jako k nemocne a moji milovane dceri.

Odpověděl: Jakub Minařík
Takže, zavináč se píše současným stiskem pravého alt (nebo alt gr) a písmene v. Ten mail je tam hlavně kvůli tomu, abyste dostala upozornění, že byl dotaz zodpovězen. No, ohlededně vašeho dotazu - dosti pochybuji, že dceřiny zkušenosti s drogama jsou takové, jaké popisujete. Je to samozřejmě možné, ale na 99,999% dcera má za sebou mnohem delší a bohatší karieru. Rodiče na užívání drog přijdou obyčejně asi po roce užívání. Zcela nezávisle na tom, myslím, že je načase ztratit trpělivost a zvolit tvrdší postup. Jen by asi bylo poctivé říct, že se situace hned tak nezlepší a velmi pravděpodobně se spíše zhorší a budete s ní muset ještě nějakou dobu bojovat. Ale je pak alespoň perspektiva, že se to bude vyvíjet k nějakému zlepšení. Pokud zachováte současný postup, je dosti pravděpodobné, že výsledek bude tentýž, jen ta perspektiva zlepšení nebude, resp. bude méně pravděpodobná. Pokud byste stále o radu, tak se zkuste obrátit na: Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7 telefon: 220 803 130 - probíhá tam i cosi jako skupina pro rodiče; je myslím v úterý v podvečěr. Zavolejte si tam, kolegové vám řeknou.