Pro Janu Justinovou
Hanika
Děkuji za odpověd,potřebovala bych,ale ještě jednou poradit.Ta možnost skupinové terapie mne velmi zaujala a specialista na psychosomatické potíže také,ale kde to najdu?Jsem z Prahy 8.A svého psychiatra se ptát nechci.Nechci aby si myslel,že sem s ním nespokojená,protože tak to úplně není,ale já bych to zase najspíš nedokázala správně vysvětlit.A ještě bych mněla jeden dotaz,kdesi jsem se dočetla,že když se užívaly antidepresiva,nejméně 2 roky by se mělo s otěhotněním počkat,aby bylo dítě normální-je to pravda?A s těmi drogami je to tak,že ani nikam moc nechodím a když jdu třeba do roxy je to hrozný,protože si myslím,že je tam na drogách úplně každý a všichni se baví lépe.Hlavně se jím lépe tancuje a tak..zatím co já mám vrostlé nohy do země a tak neustále zvažuju jestli si třebas půl extáze nedám nebo jen radši čtvrt a zvažuju a zvažuju až dojdu k tomu,že už je docela pozdě a už to nemá cenu,protože za hodinu půjdu domů.Takže ta moje zábava je tímto trošičku zkažená...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vezmu to odzadu: jestli Vám nedělá dobře vidět kolem sebe lidi,o kterých si myslíte, že jsou na drogách, a sama si nedat, stálo by možná za to zvážit, jestli je nutné do takové společnosti vůbec chodit. Jestli Vám to něco dává, nebo Vás to jenom dráždí a pak strávíte celou dobu přemýšlením - dát si nebo nedat. nebo alespoň, která strana převažuje. Myslím, že člověk nemusí být za každé situace silný a někdy prostě nemá smysl to pokoušet. Co se týče psychosomatiky a skupin, tkeré by byly o úzkostech atd., zkuste se spojit s odd. MUDr. Praška, Psychiatrické centrum Praha, které sídlí v PL Bohnice (tel. 284 016 111, tam Vás přepojí). Vzhledem k tomu, že se na tyto problémy specializuje, mohl by Vám myslím poradit, kam se obrátit, nebo si Vás přímo vzít sám do péče. A ohledně těch antidepresiv a těhotenství - doporučuje se je vysadit před otěhotněním (pokud nejde o těžkou depresi, kde je lepší je užívat i během něj) a chvilku počkat, aby e poznalo, jak je pacientka stabilizovaná bez medikace. Není ale žádná daná doba, dva roky jsou myslím příliš. V každém případě je to velmi individuální a je třeba poradit se s lékařem.