Pro MUDr.Minaříka
Kačka
Dobrý den pan doktore,již několikrát jsem se na Vás obracela s dotazem našeho syna.Nyní žije s přítelkyní na Moravě,v podnájmu,oba pracují jsou to fajn lidi.Ale....Marek byl s několika přestávkami léta na heroinu,absoloval 2xléčebnu,1x doléčovací bydlení v Olomouci.Tam se také usadil.Nyní má starosti se zařizováním bytu,obstaráváním nákupu ap.Je to prostě fajn kluk,který dozrává .Ale.....Užívá 2x0,2gr.Subutexu. Ale o to mi nejde.Vím,že je to pořád lepší než heroin,ale přece.Je pravda,že je to úplně jiný člověk,myslím teď,co se týká myšlení.Asi tím Subutexem.Nemohu pochopit,že kluci,kteří tento lék užívají,jsou alespoň vypasení.Všichni.Mura je stále hubený.Jsem v kontaktu s jeho psychiatričkou,která tvrdí,že ani více Subutexu nevyžaduje. Bojím se,aby ten lék neužíval celý život. Potom jsem se Vás chtěla zeptat,zda v Olomouci nefunguje i Metadonový program,což už kvůli financím by bylo lepší.Totiž, když nepříjde včas pro recept dle objednání,tak mu lékařka řekne ,ať se rozhodne.Buď praci či Program,což mi příjde stašně neprofesiální.Má pracovní dobu od 8hod,ale na recept musí čekat třeba hodinu.Celkově mi to nepřipadá dobré,protože ani on sám o práci přijít nechce. děkuji předem za Váš náror.F

Odpověděl: Jakub Minařík
0,2 gramu je dávka asi za 3000 Kč. Takže to bude asi méně. Ohledně obavy, že bude subutex užívat do konce života - je to klidně možné. Záleží na tom, jak je dohodnutý s lékařem, který mu subutex předepisuje. Může se jednat o detoxifikaci, dočasnou substituci, trvalou substituci, ... Podle toho se řídí i délka užívání substitučního preparátu. Metadonový program v Olomouci je, měl by být ve fakultní nemocnici. Jen by bylo dobré vědět, že metadon je mnohem silnější opioid a vyvolává také mnohem silnější závislost. A daleko hůře se z něj vystupuje. S tím buď práce nebo recept - víte, ono hodně závisí na dohodě s lékařem. Já osobně obyčejně důvody které se týkají práce toleruji velmi široce, na straně druhé jen do té míry, dokud se dá alespoň trochu předvídat kdy klient přijde. Pokud to začne být přespříliš neodhadnutelné, tak mi také mnohdy dochází trpělivost. :-)