problém,prosím mudr.Minaříka
lucy
Psala jsem Vám již je to asi dva měsíce a jistě si na můj příběh vzpomenete.Jednalo se o zneužívání léků na spaní. Lékař mi je po mé intervenci vyměnil za Asentru,která však neměla valnou odezvu a tak mi doporučil zkusit ji zvýšit. Opět to pár dnů ušlo ale pak byl efekt velmi mizerný ne-li mizivý.Nemohu usnout,opět se mi opakují úzkosti a pláč, který je často i bezdůvodný.Celá tabletka mi také od toho nepomohla. Manželovi napsal lékař Trittico,má prý větší účinnost. Mohu ho brát s asentrou?Jsem už z mých experimentů velmi vyčerpaná a stále jsem na stejném bodě.

Odpověděl: Jakub Minařík
Změnu léků byste měla nechat na svém lékaři. Obyčejně se léky mění po nějaké době, protože než zaberou, tak to několir týdnů trvá. Když se léky mění rychle, tak to nadělá více škody než užitku. Ke kombinaci se sahá až ve druhé fázi. Když selže několik pokusů o terapii jedním lékem, tak se teprve kombinuje. To proto, že při kombinacích velmi výrazně stoupá riziko nežádoucích efektů a komplikací. Jinak tritoco není účinnější, ale funguje jinak. To že zabralo choti ještě neznamená, že zabere i vám. Tedy - určitě ho nepřidávejte ke stávajícím lékům. Zajděte za lékařem a dohodněte se na změně.