Pro paní Orlíkovou
Kristina
Vážená paní Orlíková, na meil mi došla zpráva o zodpovězení dotazu, bohužel jsem tuto odpověď nenalezla, mám obavy, že byl můj dotaz zaměněn s jiným. Nevím, zda je to možné, ale přesto pro můj dobrý pocit bych Vám o tom ráda něco napsala. Před vánoci jsem Vám psala o mém problému s alkoholem, poradila jste mi abych se opět obrátila na psychiatra zde v místě ( ráda bych Vám napsala přístupový kód dotazu, číslo začínalo myslím 69 - mám ho poznamenané v sešitě, který nyní nemám u sebe), na Vaši odpověď jsem reagovala ( 10.1.2005)skrytě pod číslem, poděkovala jsem Vám a přiznala jsem, že jsem bohužel opět selhala. Dále jsem požádala o kontakt na protialkoholové poradny. Na tento dotaz jste již nereagovala, až včera mi přišla zpráva, že můj dotaz byl zodpovězen, ale bohužel jsem jej nenašla, poslední dotazy byly z 18. 1., já jsem vám však určitě nepsala? Ale nevadí, mám pro Vám, ale spíše pro sebe velmi dobré zprávy, opravdu jsem navštívila psychiatra, a začala pravidelně brát léky - Coaxil, nakoupili jsme pro celou rodinu lyžařské vybavení a nyní téměř každý den týráme své tělo na kopcích do vyčerpání, začala jsem opět cvičit aerobik, no mám pocit, že se vrací vše do původních kolejí, dokonce jsem v jedném ze svých zaměstnání povýšila, takže příští týden si jedu do Prahy pro služební notebook... Takže přeji sobě jen ať to vydrží, a Vám hodně štěstí, hlavně zdraví a málo klientů co jim zbytešně přeskakuje, zkrátka takových jako jsem já. Ještě bych Vám ráda napsala, pokud se opravdu ten můj dotaz někam zatoulal, že prvním impulsem byla Vaše odpověď, považovala jsem se za ztracený případ, myslela jsem si, že už se nemohu z alkoholové krize dostat jinak, než-li ústavní léčbou, a vy jste mi neodpověděla - jdi se léčit, ale napsala jste mi, že možná ten chlast mám jako způsob řešení jiných problémů... Hodně jsem o tom přemýšlela, vlastně celé vánoce, nepila jsem a přemýšlela a měla jste pravdu... (Bohužel, nebo naštěstí, nevím, jsem se v pátek 6.1.2001, i když jsem již čtyři dny brala Coaxil příšerně opila, a udělala si velkou ostudu- asi to byla poslední kapka) Chyběl mi můj dřívější elán... Stále jsem se vnitřně vymlouvala, že jsem unavená z práce a proto nemám čas na koníčky, a ty mi chybí a když se napiji tak toho zvládnu víc ! Omyl !!! Naopak, bez pití se toho dá zvládnou dvakrát více. Takže ještě jednou Vám velice děkuji a co říci na závěr? Mějte se moc fajn !

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Odpvídala jsem 18. 1. Váš předešlý dotaz z 10. 1., kde jste se zmiňovala o tom "selhání". Pokoušela jsem se pro Vás najít nějaký kontakt na odbornou pomoc v Klatovech, což mi chvíli trvalo. Takže upozornění, že byl Váš dotaz zodpovězený, Vám přišlo správně - ono se totiž generuje po zodpovězení dotaz automaticky, takže se ani nemůže stát, že by došlo jinam než na uvedený mail nebo že by přišlo jindy, než je dotaz zodpovězený. Kopíruji Vám tedy odpověď na tento dotaz: "Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Nevím, zda jste začala sama užívat léky, které jste již dříve měla předepsané, ale považovala bych za vhodné konzultovat užívání léku s psychiatrem - pokud jste to neudělala. Takováto svépomocná sebemedikace - i když léky, které jste měla dříve užívat - bez odborné podpory lékaře není zrovna nejlepší řešení. Psychiatr by Vám také poradil ohledně toho počátku účinku léku a možnostech, které by se daly využít před tím, než plně nastoupí účinek antidepresiv (což bývá cca 14 dní, někdy i déle). Jistě by Vám nějakou vhodnou medikaci doporučil. Také myslím, že by byla na místě nějaká podpůrná psychoterapie - jen těmi léky se to asi řešit nedá. Našla jsem Vám kontakt ve Vašem regionu, kam byste se mohla obrátit, co se týče těch potíží s alkoholem: Psychiatrická ambulance a AT poradna Hostašová 152, Klatovy, 339 01 telefon: 376 315 282 Přeji hodně štěstí a věřím, že Vám bude líp. Kdybyste potřebovala, napište. Držím palce." Jinak jsem samozřejmě ráda, že je Vám lépe a doufám, že se Vám bude dařit. Myslím si, že jste udělala dobře, že jste znovu kontaktovala svého psychiatra. Když budete v kontaktu s odborníkem, získáte potřebné informace a podporu a myslím, že se tím dost sníží riziko dalších možných problémů a "selhání". Gratuluji k povýšení v práci a tomu, že jste našla dobrý způsob, jak využít volný čas. Držím palce.