alkohol
d
Muj pritel se pomocuje v posteli, kdyz je hodne napity, rada bych tomu predesla, ale nevim jak na to. Kdyz mu reknu ze ma dost, tak me neposlechne. Co bych mu mela rici. On to vi a stydi se za to, ale stale se to opakuje a me to dost zere. Nezna svou miru, alkoholik snad neni nebo ano? Jak na nej, prosim poradte. D stava se to 3 mesicne.

Odpověděl: Jakub Minařík
Jedním z výrazných příznaků závislosti na alkoholu jsou obtíže v kontrole užívání látky. No, vzhledem k tomu, že přítel se opije tak, že se pak v noci pomočí a stává se to opakovaně tak bych o závislosti přinejmenším uvažoval. A jestli jsem pochopil správně, že to je 3x do měsíce, tak to bych poavžoval za velmi varovnou známku. Myslím, že by měl alespoň několik měsíců alkohol nepít vůbec. Nebo skončí na léčbě. Ohledně toho co mu můžete říct aby se neopil tak, že se pomočí - to vám fakt neporadím. Mám ale dojem, že nic co by pomohlo není. Jedině nepít. Přítel to prostě neumí zastavit.